رضا نجاتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اتوبوس های ایرانی نیز می توانند زائران اربعین حسینی را یکسره از مرزهای چذابه و شلمچه به شهرهای نجف اشرف و کربلای معلی انتقال دهند.
وی در عین حال به زائران اربعین توصیه کرد به دلیل زیرساختهای ضعیف عراق و ترافیک سنگین در مسیرهای منتهی به شهرهای نجف اشرف و کربلای معلا و احتمال بروز حوادث رانندگی ، از خودروهای سواری شخصی برای سفر به عراق استفاده نکنند.


زیرساخت های ۲ مرز شلمچه و چذابه مطلوب است
دبیرستاد اربعین خوزستان گفت: زیرساخت های ۲ مرز شلمچه و چذابه در بخش آب ، راه ، برق ، پارکینگ ، روشنایی و امکانات پشتیبانی مطلوب وقابل قبول است.
نجاتی در ادامه افزود: به دلیل استقبال زائران برای تشرف به شهرهای مقدس عراق ، امکانات زیرساختی در مرزهای چذابه شلمچه هر سال بهتر از قبل می شود و در آینده نیز زیرساخت ها در مرزهای توسعه می یابد.
 

پذیرایی و میزبانی شایسته از زائران اتباع خارجی
دبیر ستاد اربعین خوزستان گفت: امسال پذیرایی و میزبانی شایسته از زائران اتباع خارجی در ایام اربعین حسب تاکیدهای رهبر معظم انقلاب ، نسبت به سال های گذشته بهتر می شود و این آمادگی وجود دارد در همه زمینه ها به زائران خارجی خدمت رسانی شود.
به گفته وی زائران اتباع خارجی بجز عراقی ها همچون سال های گذشته از مرز شلمچه راهی عتبات عالیات خواهند شد.
نجاتی افزود: بخش مهمی از پذیرایی و میزبانی برعهده مردم مومن وولایی خوزستان است ، منازل روستایی و شهرهای مسیر تردد زائران اربعین حسینی مشتاقانه بر روی همه زائران باز است.
وی در ادامه گفت: در بخش تامین سوخت ، برپایی مراکز درمانی و بیمارستان های صحرایی و اورژانس هوایی در مرزهای چذابه و شلمچه هماهنگی ها و اقدام های لازم انجام شده است
پیش بینی شده با حذف روادید برای زائران اربعین حسینی تعداد زائرانی که از مرزهای شلمچه و چذابه به کربلای معلی و نجف اشرف مشرف می شوند افزایش چشمگیری نسبت به سال های گذشته داشته باشد.
اربعین پارسال ۲۳۶هزار زائرحسینی از گذرگاه مرزی چذابه و ۵۳۵هزار زائر ایرانی و اتباع خارجی از مرز بین المللی شلمچه به شهرهای مقدس عراق عزیمت کردند.
امسال مرزهای چذابه و شلمچه در خوزستان ، مهران در استان ایلام و مرز خسروی در استان کرمانشاه برای تردد زائران اربعین حسینی درنظر گرفته شده است.
مرز خسروی  ۱۵شهریور امسال با حضور وزیران کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق پس از ۶ سال بازگشایی شد تا تردد زائران ۲ کشور با سهولت بیشتری صورت گیرد.
براساس توافق مسئولان عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران و عراق ، زائران ایرانی می توانند از طریق مرزهای بین المللی چذابه و شلمچه در طول ماه‌های محرم و صفر به صورت انفرادی یا جمعی(کاروانی) بدون روادید و محدودیت به عتبات عالیات مشرف شوند.
به گزارش ایرنا حرکت تدریجی کاروان های زائران اربعین حسینی به سمت پایانه های مرزی چذابه و شلمچه از اول ماه صفر شروع و در روزهای منتهی به روز اربعین به اوج خود می رسد.
۶۰۶۵/۶۰۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.