به گزارش ایرنا، ایجاد تحول و تغییر در ابعاد روحی، عقیدتی ، فرهنگی و اجتماعی جوانان بکی از اثرات پربار انقلاب اسلامی ملت ایران بود که در جریان هشت سال دفاع مقدس ظهور پیدا کرد و در سیمای نوجوانان شهیدی همچون محمدحسین فهمیده و نوجوان ترین شهید کشور (شهید ۱۲ ساله علی جرایه) به اوج رسید و موجودیت انقلاب اسلامی را از تعدی متجاوزان مصون کرد.


نمونه دیگر این دگرگونی شگفت انگیز نمایش ایثار و فداکاری شهید بی سر محسن حججی بود که با نگاه دشمن سوز خود در لحظه اسارت توسط دژخیمان داعشی یک الگوی جدید از پایداری و مقاومت را به عالم انسانیت منتقل کرد.


این پاسدار غیور با روحیه ای انقلابی و تفکری جهادی موانع عروج را کنار زد و در جمع رزمندگان مخلص لشگر هشت نجف اشرف اصفهان به اوج عرفان رسید و با ساکنان بهشت الهی همنوا شد.


شهید حججی که در پاسداری از دین مبین اسلام و حرمت ایران سرش را تقدیم جانان کرده و با تن بی سر به ملاقات خدا رفت، ماه مهر ۹۵ در مقابل معبود خویش چنین زمزمه‌ می کند:


خدایا تو را به ماه محرم امام حسین (ع) قسم می دهم که مرا مَحرَم بنما ،خداوندا چندی است که عقده ای پیشت باز نکرده ام و به لطف شما فرصتی مهیا شد که خدمت شما عرضه بدارم:


خدایا محرم امام حسین(ع) آمد، تاسوعا رسید، عاشورا سرآمد، ماه محرم رو به اتمام است و من هنوز وا مانده ام، خدایا چه شده است، مگر من چه کرده ام که اینگونه رنج فراق بکشم؟


خدایا: دیگر بس است ، اصلا بگذار تا اینگونه بگویم، خدایا غلط کردم، خدایا بگذار از گناهم و از گذشته ام‌ ببخش ، خدایا من باور ندارم که در عالم کبریایی تو گنهکاران را راهی نباشد.

او عاشق بود و بیقرار وصل، محبت خدا جان معراجی اش را به پرواز درآورده بود، این کبوتر سبکبال به اعجاز خضوع و معاشقه خشوع بر سجاده سبز صلات و صلوات لنگر انداخت و توفیق ضیافت گرفت و مجوز میهمانی قادر متعال را بدست آورد.
این قاصد قربانی چون سلف صالحش به قهرمان کربلا اقتدا کرد، با تن مجروح ، راس آسمانی و حلقوم بریده به ملاقات معبود شتافت ، در اوج عظمت به فیض (عند ربهم یرزقون) رسید و چهره در نقاب خاک کشید و با سکوت خویش دنیایی را متوجه خود نمود.

مقام معظم رهبری در دیدار با متولیان فرهنگی کشور می فرمایند: شهید محسن حججی یک نمونه درخشان از رویش های انقلاب اسلامی است و در دنیایی که روزنه های اغواگری صوتی و تصویری فراوان وجود دارد، چنین درخشید و خداوند او را همچون حجتی در مقابل چشم همگان قرار داد.

چنین شد که او راه صد ساله را یک شبه طی و برای بقای شریعت محمدی (ص) چون مسیح مطهر  سر در طبق اخلاص به عروج ابدی گذاشت و فریادگویان وجدان های خفته تاریخ را زنده کرد و یک جهان فریاد را از حنجره خونینش به تاریخ سپرد.

حجتی رفت و حجت بر ما تمام کرد، وجدان بشریت را در مقابل تاریخ و آیندگان مدیون نمود بنابراین باید به رسالت خود در مقابل این امانت بزرگ واقف باشیم و از عمق جانمان فریاد سر بدهیم که:


ای شهید سر از تن جدا، تو حجت خدا بر بندگان شدی ، تو دل دادی تا دلدار دوران باشی، چشم‌ هدیه کردی تا وجدان تاریخ بینا بماند، دستت چون علمدار حسین (ع) وا نهادی تا دعای دوستان به اجابت برسد، پای تنت با گیوتین گناهکاران قطع شد تا ستون سعادت نلرزد و سقف سماحت فرو نریزد.

تو چون منصور حلاج سرت با جسم خود وداع کرد تا سرنوشت ما بدرستی رقم بخورد، گلویت با تیر حرمله زمان پاره شد تا نفرت نمرودیان داعشی عالم گیر شود، هیبت حیدریتان شهره شهر و شیدایی شد تا آدمیت شرمنده آخرین نگاه تو شود.


مصاف ماندگار مدافعان مبارز حرم با ددمنشان داعشی شنیدن و دیدن دارد ، حرامیان خونخواری که با ذقوم زهر وضو ساخته، به شیطان اقتدا نموده، بر بُت شهوت سجده کرده ،در بالین دنائت لولیده و مشق قساوت کرده بودند، در آتش خشم بسیجیان بلاجو گرفتار و به سزای اعمال ننگین خود رسیدند.


ای شهید همیشه جاوید، تو چون کبریت سرت را به آتش سپردی تا سقف گیتی سقوط نکند، توسن طهارت در پهنه حیات به رقص درآوردی تا عمر آزادگی یخ نبندد و با آب رنگی صفحه زمان را نقاشی کردی تا چشم نشاط و نور زندگی بسته نشود.


رشته حیات طیبه تو در سوریه و عراق از جذابیت های دنیا قطع گردید تا عرش زمین در فراز زمان بپیچد و همچوم‌ بیرق ریزعلی، قطار خدایت از ریل رهایی منحرف نشود، سرت بر بالای نیزه رفت تا تن‌ زخمی‌ مکتب اسلام به مسلخ مرگ نرِود.

امید و رجاء واثق داریم که به حرمت خون شهید حججی ها و دیگر شاهدان شهید، قبای سبز سخاوت لایق قد رعنای مدافعان حرم و پاسداران شود و سیلاب سهمگین نیستی هم نصیب وهابیون و تکفیری های لعین و عذاب عظیم و انتقام ابدی نیز میهمان دائمی آمریکا و اسرائیل و آل خبیث سعود گردد.

محسن حُجَجی ۲۱ تیر ۱۳۷۰ در نجف‌آباد اصفهان دیده به جهان گشود و از مدافعان حرم اعضامی به سوریه بود که ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ در عملیاتی در گذرگاه مرزی الولید –منطقهٔ مرزیِ بین سوریه و عراق– توسط نیروهای داعش به اسارت درآمد و پس از ۲ روز با جدا کردن سر مطهرش تکفیری ها وی را به شهادت رساندند.

پیکر نورانی و مطهر این شهید بی سر مدافع حرم ۶ شهریورماه به بدن بازگشت.
نگارش: سید حرمت الله موسوی مقدم

۷۱۷۴/۶۱۱۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.