مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‎شرقی گفت: همچنان که عاشورا برای ما الگو دارد، در هشت سال دفاع نیز برای همه اقشار الگو وجود داشته و الگوی یک بسیجی در دانشگاه "شهید چمران" بوده و روز شهادت این استاد بزرگ با نام روز "بسیج اساتید" نام‌گذاری شده است؛ ما باید روی این الگوسازی ها کار کنیم تا مبادا الگوسازی‌ها به انحراف کشیده شوند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام علی خدیوی در دیدار امام جمعه تبریز با اساتید بسیجی و نخبگان دانشگاهی، اظهار کرد: تقارن دهه اول محرم و هفته دفاع مقدس این پیام را دارد که دفاع مقدس ما الهام گرفته از عاشورا است، ما با فرهنگ و عزت‌طلبی امام حسین(ع)، عدالت طلبی امیرالمونین(ع) و آرمان‌طلبی مهدویت انقلاب کرده و باید این مسیر را ادامه دهیم.
وی با بیان اینکه ما با دفاع مقدسی که از عاشورا گرفته شده بود به پیروزی رسیدیم، افزود: به همین جهت باید این فرهنگ را سفت و سخت بگیریم و همواره این فرهنگ مقدس را به‌روز کرده و بیشترین بهره‌ها را ببریم.
وی با بیان اینکه نهضت عاشورا و هشت سال دفاع مقدس برای ما گنجینه و ذخیره‌ای بزرگ است، ادامه داد: باید توجه کرد که ما با "حافظ و سعیدی" نه انقلاب کردیم و نه می‌توانیم انقلاب را ادامه دهیم و چنین ظرفیتی در اشعار این شاعران وجود ندارد، این شعرا بخشی از فرهنگ غنی ما بوده و ارزشمند هستند، اما ما به نهج‌البلاغه، صحیفه‌ی سجادیه و فرهنگ عزت‌طلبی امام حسین(ع) می‌بالیم و این فرهنگ ارزشمند است که ما را اینجا رساند.
حجت‌الاسلام خدیوی با اشاره به کلام مقام معظم رهبری در مورد شهید چمران، اضافه کرد: شهید چمران هرگز در بازی غرب نیفتاد و هرگز ایمان را منافی علم و مدرنتیه را منافی سنت ندانست؛ لذا شهید چمران الگوی ما در دانشگاه‌ها است.
وی ادامه داد: از امام حسین(ع) سوال کردند که جهاد چند گونه است، حضرت فرمود که جهاد چهار گونه بوده که دو مورد آن شامل جهاد با نفس و جهاد با کفار واجب است؛ نوعی از جهاد نیز برای بخشی واجب و برای بخشی مستحب است چنانچه مبارزه با نفاق برای عموم مردم واجب بوده و برای امام حاضر مستحب است و امام حاضر در این خصوص زمانی به میدان می‌آید که مردم دعوتش کنند، نوع دیگر جهاد نیز درحقیقت احیای سنت‌هاست.
مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان افزود: اساتید بسیجی در دانشگاه‌ها تلاش می‌کنند تا سنت‌های دینی، سنت‌های فرهنگ، فرهنگ دفاع مقدس، فرهنگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در دانشگاه جا بیافتد و کمر همت بسته‌اند تا هم در عرصه علم و هم عرصه ایمان تلاش کنند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.