به گزارش ایرنا، حجت الله عبدالمالکی در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان ایلام اظهار داشت: در نتیجه خروج این تعداد خانوار از چرخه حمایتی حدود ۲۱ هزار میلیارد ریال در هزینه های کشور صرفه جویی شده است.

وی با اشاره به ایجاد حدود ‭‭‭‭۱۴۸‬‬‬‬ هزار فرصت شغلی برای مددجویان و نیازمندان این نهاد در سال گذشته اظهار داشت: کارآفرینی و تولید کلید اصلی رفاه و قدرت اقتصادی کشور است.

معاون اشتغال کمیته امداد ادامه داد: با طرح های اشتغالزایی فراهم شده این نهاد موفق شدیم یک سوم اشتغال کشور را به خود اختصاص دهد.


 عبدالمالکی با ذکر اینکه به منظور اشتغال پایدار مددجویان یک هزار کارشناس خبره مسلط به ادبیات اشتغال و کارآفرینی با حوزه اشتغال کمیته امداد همکاری دارند، ادامه داد: برای تولید و کارآفرینی همه ابزارها و امکانات در کشور فراهم است اما برای تحقق آن نیاز به کارآفرین و کارآفرینی داریم.

عبدالمالکی با اشاره به اینکه در همه دنیا ایجاد اشتغال، کاری سخت و دشوار در حوزه اقتصادی است، گفت: این کار برای محرومان سخت تر است و هیچ دولتی در دنیا برنامه ای برای اشتغال محرومین در مناطق محروم ندارد اما در جمهوری اسلامی این موضوع بصورت جدی مدنظر نظام بوده و کمیته امداد این موضوع را بصورت ویژه مورد توجه قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی یکی از مهمترین برنامه های کشور اعلام شده، گفت: کمکی که کمیته امداد به اقتصاد مقاومتی می کند برنامه اشتغالزایی این نهاد است و در این زمینه تقویت اقتصاد خانواده با محوریت فقر زدایی یکی از اصلی ترین این برنامه هاست.


وی با ارایه گزارشی از برنامه های اشتغالزایی کمیته امداد گفت: این نهاد سال ۹۷ حدود ‭‭‭‭۱۴۷‬‬‬‬ هزار فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد کرده است که در این زمینه ۲۳ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

عبدالملکی با اشاره به اینکه سال گذشته درآمد طرحهای اشتغال زایی مددجویان این نهاد ۵۵ هزار میلیارد ریال بوده گفت: این رقم بیش از کل مستمری پرداخت شده به خانواده های مددجویان بوده است.
.
وی با اشاره به اینکه مدل مفهومی اشتغال زایی کمیته امداد برای خانواده ها فراهم کردن فضای کسب و کار برای خانواده ها است، گفت: اینکار برنامه راهبردی کمیته امداد بوده و نقش مهمی در اشتغال و اقتصاد خانواده ها داشته است.


معاون اشتغال کمیته امداد به دیگر برنامه های این نهاد برای کارآفرینی مددجویان اشاره کرد و یادآور شد: طرح راهبری شغلی یکی از مهمترین ابزارهای اشتغال است که کمیته امداد سعی دارد در این زمینه ۲۰ هزار نفر از راهبران شغلی را دعوت به همکاری کند که در صورت تحقق آن مشکل اشتغال خانواده های مددجو برطرف می شود.


وی با اشاره به اینکه در زمینه ایجاد اشتغال و کارآفرینی در کشور،الگوی اسلامی، ایرانی موفق ترین نوع الگو است، گفت: این نهاد قصد دارد این مهم را در کمیته امداد عملیاتی کند.

۷۱۷۱/۶۱۱۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.