به گزارش ایرنا، جواد رحیمی مقدم روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش سیروان اظهار کرد: دولت به تنهایی به خاطر گستردگی کار در آموزش و پرورش نمی‌تواند تمام برنامه‌ها را انجام دهد و باید خیران و بخش خصوصی در تامین نیازها و فضای آموزشی همکاری کنند.

وی با اشاره به اینکه ۸۲ درصد جمعیت این شهرستان در روستاها ساکن هستند، افزود: مدارس این مناطق برای بهبود فضای فیزیکی و توسعه امکانات و تجهیزات نیازمند کمک خیرین هستند.

وی یادآور شد: ۲ هزار و ۳۸۶ دانش آموز در ۸۰ مدرسه این شهرستان تحصیل می کنند و تعدادی از کلاس های درس به صورت چندپایه تشکیل می شود.

فرماندار سیروان گفت: چشم انداز توسعه کشور در صورتی به درستی ترسیم خواهد شد که  آموزش و پرورش بتوانند به درستی به رسالت خود به ویژه در تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآمد و ماهر عمل کند.

رحیمی مقدم با اشاره به استعدادها و ظرفیت های موجود در شهرستان سیروان، اضافه کرد: مسئولان آموزش و پرورش و ورزش و جوانان باید کشف استعدادهای علمی و ورزشی تلاش مضاعف داشته باشند تا  این شهرستان به دیگر مناطق استان و کشور معرفی شود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش سکوی پرتاب فرهیختگان و قهرمانان ملی است، گفت: رسالت آموزش و پرورش بهبود فضاهای آموزشی و بالا بردن کیفیت تحصیلی دانش آموزان است و باید از تجارب به دست آمده استفاده کرد.

به گزارش ایرنا، در پایان این نشست از تعدادی از دانش آموزان برتر و قهرمانان کشوری شهرستان تجلیل شد.

شهرستان سیروان به مرکزیت شهر لومار در ۶۵کیلومتری ایلام قراردارد و با  ۶۵۰ کیلومترمربع مساحت  و  ۱۴ هزار و ۴۰۴ نفر جمعیت سال ۹۱ به شهرستان ارتقا یافت.

این شهرستان دارای ۶۵ روستا با چهار هزار خانوار معادل ۸۲ درصد جمعیت کل شهرستان است.

۷۱۸۰/۶۰۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.