به گزارش ایرنا، مدیرکل کتابخانه هدی عمومی ایلام در این مراسم گفت: دغدغه همه مسئولین در سطوح مختلف نظام  رشد و ارتقای فرهنگ کتابخوانی است و در این راستا  مشارکت همگانی از خانواده ها، آموزش و پرورش و رسانه های جمعی یک امر ضروری و اجتناب ناپذیر است.

مراد جلیلیان ادامه داد: توسعه کتابخوانی و زیرساخت های این مکان فرهنگی در دولت تدبیر و امید با هیچ دوره ای قابل مقایسه نیست زیرا جهش بزرگی در این راستا طی ۶ سال گذشته صورت گرفته است.

وی با ذکر این نکته که اولین کتابخانه عمومی استان ایلام سال ۱۳۴۸ شروع بکار کرده اضافه کرد:  هم اکنون ۴۳ باب کتابخانه عمومی در سطح استان ایلام با ۱۵۵ هزار نفر عضو تحت پوشش نهاد کتابخانه‌های عمومی فعالیت دارند که بیش از ۴۳ هزار نفر عضو فعال دارند.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان ایلام تاکید کرد:  ارتباط مردم با کتابخانه ها نقش مهمی در توسعه فرهنگ کتابخوانی و مطالعه دارد و در این راستا  درب این اماکن مهم فرهنگی همیشه به روی مردم باز است.

جلیلیان برنامه های شاخص این نهاد را در ۶ ماهه اول سال مشارکت بیش از ۱۴ هزار نفر از مردم استان در جشنواره رضوی، جمع آوری بیش از یک هزار اقلام فرهنگی برای مناطق سیل زده؛ برگزاری کلاس های طرح اوقات فراغت در کتابخانه‌های عمومی، جذب ۲۵ هزار عنوان کتاب از مردم به کتابخانه های عمومی عنوان کرد.

وی اضافه کرد: در هفته کتاب، کتابخانه عمومی شهدای بخش هلیلان ضمن تجهیز به بهره برداری می رسد و در  هفته دفاع مقدس برنامه های متنوعی همچون  نمایشگاه کتاب، نقد و رونمایی از کتاب مرتبط با دفاع مقدس، زنگ کتاب در مدارس، مسابقه کتابخوانی از زندگینامه شهدا، عضویت نوآموزان و مهد کودک ها در کتابخانه‌های عمومی و توزیع کتاب و کتابچه در بین زائرین عتبات عالیات در ایام اربعین برگزار می شود.

معاون فرماندار شهرستان چرداول نیز در این جلسه گفت: رسانه ها،  خانواده ها و نظام آموزشی  نقش مهمی  در ترویج فرهنگ کتابخوانی دارند.

یاسر مامی  تاکید کرد: امروز گسترش فضای مجازی در سطوح مختلف جامعه یک واقعیت غیر قابل انکار است و از این فضا می توان برای گسترش کتابخوانی و مطالعه استفاده کرد و بدلیل ماندگاری و دسترسی راحت هیچ چیز جای کتاب را نخواهد گرفت.

وی تأکید کرد: تاریخ و اندیشه های بزرگان و دانشمندان توسط کتاب حفظ و حراست شده و کتاب به عنوان یک منبع موثق و کارآمد می تواند در بهینه سازی فضای فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد.

معاون فرماندار شهرستان چرداول یادآور شد:  توسعه کتابخوانی و مطالعه و زیرساخت های این مکان فرهنگی توسط دولت در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته اولویت اصلی بوده و در این راستا تعداد کتابخانه‌های عمومی چرداول در دولت تدبیر و امید از ۳ باب به ۹ کتابخانه عمومی رسیده است. 

نایب رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان چرداول یادآور شد:  هم اکنون تعداد بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم از ۷۵ هزار نسخه کتاب در موضوعات مختلف و ۶۰ عنوان نشریه و مجلات بهره می برند که ۵ هزار نفر نیز  عضو فعال کتابخانه‌های عمومی می باشند.

شهرستان چرداول به مرکزیت شهر سرابله در ۳۰کیلومتری ایلام قرار دارد. 

۷۱۷۶/۶۱۱۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.