احمد کرمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این پایانه در ایام اربعین حسینی با ازدحام بسیار زیاد مواجه و مشکلاتی برای رانندگان و زائران ایجاد می شد که امسال با جداسازی مسیر ورود و خروج اتوبوس ها بوسیله یک زیرگذر و ۲ کنارگذر، این مشکلات برطرف می شود.

وی یادآور شد: مسیر جدا برای ورود اتوبوس ها به این پایانه از سمت کمربندی شرقی مهران احداث شده است و خروج آنها نیز از مسیر سابق انجام می شود.

معاون عمرانی استاندار ایلام با بیان اینکه در پایانه های بزرگ کشور به طور معمول در شبانه روز بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ اتوبوس تردد می کند، افزود: در اوج تردد زائران اربعین تعداد اتوبوس های این پایانه به حدود ۲ هزار دستگاه در شبانه روز می رسد.

کرمی اظهار کرد: مدیریت این تعداد اتوبوس و جلوگیری از ایجاد گره ترافیکی آنهم در زمانی کوتاه به برنامه ریزی دقیقی نیاز دارد و جداسازی مسیر ورودی و خروجی کار بزرگی بود که در این زمینه انجام شد.

وی تاکید کرد: پایانه مسافربری برکت در نزدیکی مرز مهران با هدف ساماندهی تردد و جابجایی مسافران اربعین توسط اتوبوس های بین شهری با کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) احداث شده است.

معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: علاوه بر جداسازی مسیر ورود و خروج اتوبوس ها، محوطه پایانه برکت نیز ساماندهی شده و سکوهای پارک سوار مسافران به سایه بان تجهیز شده است.

کرمی افزود: همچنین با هدف کاهش سوانح جاده ای ناشی از خستگی و خواب آلودگی برای رانندگان جایگاه استراحت ایجاد شده است.

به گزارش ایرنا، پایانه مسافری برکت در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار در چهار بخش مجزا در هشت کیلومتری پارکینگ بزرگ اربعین احداث شده است.

این پایانه تنها مختص استقرار اتوبوس های بین شهری است و تمامی اتوبوس های بین شهری برای انتقال و جابجایی مسافران به مرز مهران باید در این پایانه مستقر شده و خدمات خود را ارائه کنند.

در ایام منتهی به اربعین حسینی سال گذشته بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار زائر معادل ۶۷ درصد مجموع زائران اربعین از طریق مرز بین المللی مهران در ۹۵ کیلومتری ایلام تردد کردند اما امسال با توجه به حذف روادید پیش بینی می شود این تعداد به ۴ میلیون نفر افزایش یابد.

۶۰۳۲/۶۰۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.