به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در نشست قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان ایلام افزود: مدیران باید تلاش کنند اعتباراتی را از ردیف های ملی برای رفع مشکلات جاری خسارات سیل جذب کنند.

وی تاکید کرد: دستگاه های متولی با دید باز نسبت به برآورد خسارات ناشی از سیل اقدام کنند. 

رئیس قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان ایلام گفت: قیمت گذاری زمین های بالادست سد سیمره در دو طرف رودخانه باید با یک رویه صورت گیرد و با توجه به منطقه و عدد هر هکتار باشد و در این زمینه ملاک فقط میزان زمین باشد و هیچ گونه تفاوتی نباید بین قیمت گذاری زمین ها صورت گیرد و در غیر این صورت بنده همراه کشاورزان هستم و از آنها دفاع خواهم کرد.

سلیمانی دشتکی در مورد نحوه‌ برآورد خسارات و تملک اراضی محدوده سد سیمره بر رعایت عدالت و تناسب برآورد ها در دو طرف رودخانه و همچنین همزمانی در انجام قیمت گذاری ها تاکید کرد و افزود: غیر از روستای چم شیر شهرستان سیروان در هر بخش دیگری از مناطق بالا دست سد سیمره اگر قرار است تملک اراضی و قیمت گذاری صورت گیرد بایستی این موضوع برای هر دو طرف بصورت همزمان رخ دهد.

وی جذب اعتبارات قابل توجه سیل را حاصل انعکاس به موقع مسائل و مشکلات مناطق سیل زده استان عنوان کرد و گفت: گزارش عملکرد دستگاه های درگیر در قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان باید همچنان در زمان خود به مرکز ارسال شود.

به گزارش ایرنا، روستای چم شیر شهرستان سیروان در مجاورت رودخانه سیمره و عقبه سد برق آبی سیمره قرار دارد که در بارش های سیلابی فروردین ماه گذشته در اثر بالا آمدن تراز سد و همچنین طغیان رودخانه سیمره دچار آبگرفتگی شده و ساکنان روستا تخلیه شدند.

علاوه بر روستای چم شیر در دو سوی رودخانه سیمره تعدادی از روستاهای شهرستان کوهدشت استان لرستان و شهرستان سیروان استان ایلام در حریم سد سیمره قرار دارند و باید از سوی وزارت نیرو تملک شوند.

همچنین در اثر سیل فروردین ماه گذشته روستای ماژین شهرستان دره شهر نیز دچار خسارت های فراوانی شد.

6032/6034

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.