به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد فتاحی روز یکشنبه در نشست با هیات های مذهبی شهرستان دهلران اظهار داشت: این هیئات در تمام برنامه‌های ملی و مذهبی در طول سال فعالیت دارند و آماده حضور در تمام برنامه‌های ایام محرم به ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا هستند.

وی افزود: در ایام محرم 350 مبلغ بومی و غیر بومی به هیات های مذهبی استان جهت سخنرانی در مجالس عزاداری اعزام می شوند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی ایلام یادآور شد: آموزش قبل از ورود به ماه محرم برای 350 نفر از گروه های خاص شامل مداحان،مسئولان هیات ها و مبلغین نیز در دستور کار است.
فتاحی یادآور با بیان اینکه دشمنان درصدد ایجاد چالش و وارد کردن آسیب های جدی در زمینه فرهنگ عاشورایی هستند، یادآور شد: هیات های مذهبی و مراسم های ایام محرم بهترین فرصت برای پاسخگویی به شبهات و رفع ابهامات در زمینه دینی و مذهبی است.

وی گفت: جامعه امروز ما بیش از هر زمان دیگری به عبرت ها،درس ها و پیام های عاشورا نیاز دارد و یکی از راه های مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان غنی کردن این مراسمات و بهره گیری از ظرفیت محرم است.

امام جمعه دهلران نیز در این نشست گفت: محرم ماه معنویت و بهره گیری از فلسفه قیام امام حسین(ع) برای همه اقشار جامعه است.

حجت الاسلام سید محسن موسوی تاکید کرد: هیات های مذهبی رعایت شئونات اسلامی و دینی در مراسمات مد نظر و مراسمات محرم را با شکوه برگزار کنند.

فرماندار دهلران نیز با اشاره به پیام عاشورا برای همه قرن ها و انسان ها گفت: فلسفه قیام حسین بن علی(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود.

مجید عسگری بر ضرورت  انتقال اسلام ناب به مخاطبان تاکید کرد و افزود: امروز بالاترین معروف تضعیف دشمن در سایه اتحاد و انسجام و پشت سر رهبری است و تفرقه بین ملت منکر است و باید مصدایق منکر را بشناسیم.

وی به حربه دشمنان برای انحراف در مراسمات مذهبی اشاره کرد و افزود: مدحان و وعاظ در زمینه خنثی سازی این توطئه ها رسالت سنگینی بر دوش دارند.
در شهرستان دهلران 150  هیئت مذهبی فعالیت دارند.
در این نشست از زحمات هشت ساله هادی حسینی رئیس سابق سازمان تبلغیات اسلامی دهلران تقدیر و عبدالعلی چراغ چی به عنوان رئیس جدید سازمان تبلیغات اسلامی این شهرستان معرفی شد.

شهرستان دهلران در 220 کیلومتری ایلام واقع است.


7175/6034

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.