عباس شمس اللهی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این روستاها در شهرستان های ایلام، آبدانان، مهران، دهلران، ملکشاهی و چرداول با جمعیتی افزون بر یک هزار و ۶۳۴ خانوار در بخش روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه با بهره برداری از این پروژه ها ضریب نفوذ برخورداری از گاز طبیعی در بخش روستایی به ۸۹ درصد خواهد رسید، گفت: بیش از ۱۱۵ میلیارد ریال برای اجرای این پروژه ها هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام همچنین از افتتاح گازرسانی به صنایع در راستای توسعه گازرسانی در استان به خصوص در بخش صنعتی خبر داد و یادآور شد: در این ایام عملیات گازرسانی به ۷۰ واحد صنعتی و تولیدی در سطح استان به بهره برداری می رسد.

وی اضافه کرد: همچنین کارخانه های آسفالت هلیلان، دهلران و مهران با اعتباری افزون بر  ۱۵ میلیارد ریال نیز در این ایام از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

به گفته شمس اللهی، از تعداد ۸۵۰ واحد تولیدی تاکنون عملیات گازرسانی به ۷۰۰ واحد انجام شده است. 

وی در خصوص وضعیت شبکه گاز رسانی شهری نیز افزود: میزان برخورداری مناطق شهری ایلام از شبکه گاز ۹۹ درصد جمعیت شهری استان است که تا پایان سال جاری ضریب نفوذ گازرسانی در شهرهای استان تکمیل و همه شهرها از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام ادامه داد: تا پایان سال جاری اشتراک‌ پذیری ۱۰ هزار مشترک جدید در شرکت گاز این استان برنامه‌ریزی شده که جمعیتی افزون بر ۶ هزار خانوار شهری و روستایی را شامل می شود.

به گزارش ایرنا، هم اکنون ۳۸۷ روستا و ۲۳ شهر استان ایلام از نعمت گاز برخوردار هستند.

۳۰۳۲/۶۰۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.