رئیس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام گفت: رسالت جهاددانشگاهی پاسخ به نیازهای علمی و فناورانه بوده و مصمم است به رفع مشکل بیکاری در استان و  برآورده کردن نیازهای استان در زمینه‌های مختلف کمک کند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA به گزارش ایسنا، منطقه ایلام، مهندس «غلامرضا حسینی» در دیدار جهادگران با استاندار ایلام، اظهار کرد:جهاددانشگاهی به عنوان «مولود مبارک انقلاب» توانسته است با نیروهای جوان، باانگیزه و متخصص با ایجاد ساختاری خلاق، پویا و نوآور در کنار دانشگاه‌ها و صنعت در بالندگی میهن اسلامی موثر باشد.

وی گفت: در حوزه پژوهش رسالت جهاددانشگاهی پاسخ دادن به نیازهای علمی و فناوری کشور است و با الگوسازی و ظرفیت‌سازی در صنایع دفاعی، نفت و گاز و علوم انسانی گام‌های بلندی را برداشته است.

عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی با بیان اینکه در استان ایلام فعالیت پژوهشی را برروی پتانسیل عظیم گیاهان دارویی قرار داده‌ایم، تصریح کرد: با حمایت‌های استاندار سختکوش موفق شدیم که در زمینی به مساحت 35 هکتار در ابوغویر مرکز تحقیقات و فناوری گیاهان گرمسیری را ایجاد کنیم که علاوه بر رونق تولید در این زمینه، موجب اشتغال برای مردم منطقه خواهد شد و در پاییز امسال زیر کشت خواهد رفت.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام با اشاره به مرکز رشد گیاهان دارویی و محصولات کشاورزی در استان و استقرار واحدهای فناور در این مجموعه ، گفت:  مرکز شکوفایی و  نوآوری گیاهان دارویی به تازگی افتتاح شده و و هدف آن ترویج آموزش ، ترویج و تجاری سازی در زمینه گیاهان دارویی است و در واقع دنبال زنجیره‌ای برای  ایجاد ارزش افزوده در زمینه‌ی گیاهان دارویی و تجاری‌سازی محصولات هستیم.

حسینی ادامه داد:یکی از فعالیت‌های بسیار مهم جهاددانشگاهی در عرصه بین‌المللی، در عرصه‌‌ی پزشکی در پژوهشگاه‌های رویان و ابن‌سینا است که مورد توجه رهبری قرار گرفته و بزرگترین و  تنها بانک خون بند ناف خاورمیانه متعلق به جهاددانشگاهی است  و در استان ایلام نیز 800 مورد خون بند ناف ذخیره شده است.

وی گفت: در نظر داریم با بهره‌گیری از زنجیره دانشی که در رویان و دیگر پژوهشگاه‌های جهاددانشگاهی وجود دارد و با حمایت‌های استاندار، مرکز ناباروری را در استان ایلام راه‌اندازی کنیم.

عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی،  ایجاد آزمایشگاه سم‌شناسی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی را از دیگر فعالیت‌ها دراین زمینه عنوان کرد و گفت: با این آزمایشگاه زمان جواب‌دهی به 2 ساعت تقلیل یافته است.

حسینی تصریح کرد: در زمینه اشتغال هم چند طرح از جمله  الگوی نوین مشاغل خانگی مشاغل خانگی در استان در حال اجرا است و طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار ، اجرای طرح توسعه توانمندسازی کارآفرینی با سازمان فاوا و اجرای برنامه شتابدهی کسب و کار فناورانه جوانان و توانمندسازی جوامع محلی ملکشاهی از جمله این برنامه‌ها است.

وی گفت: در تلاشیم در مرکز نوآوری و شکوفایی با  برگزاری استارتاپ‌های کارآفرینی با حضور فارغ التحصیلان کشاورزی و سرمایه‌گذاران زنجیره ای را تشکیل دهیم تا بتوانیم در این عرصه به سمت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان حرکت کنیم.

عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی ادامه داد: حوزه فرهنگی محیطی مناسب را برای حضور دانشجو و بروز استعدادهای آنان فراهم آورده است و محیطی بی‌بدیل برای حضور دانشجویان به حساب می‌آید که اردوهای ایران مرز پرگهر به منظور آشنایی دانشجویان با مراکز مهم صنعتی کشور و مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران از جمله‌ی این ظرفیت‌ها است.

حسینی تصریح کرد: اولین مرکز رشد قرآنی و اولین خبرگزاری تخصصی قرآن با عنوان ایکنا متعلق به جهاددانشگاهی است و خبرگزاری ایسنا، که بر اساس آمار بیشترین آمار و بازنشر اخبار را به خود اختصاص داده است با رویکرد علمی به خبر توانسته  نقش خود را در راه آگاهی‌بخش به جامعه ایفا کند.  

وی گفت: مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) تاکنون،  2500 طرح را انجام داده و در 4 سال گذشته نظرسنجی‌های قابل اطمینانی از زائران اربعین انجام شده که بسیار راهگشا بوده است.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام با بیان اینکه جهاددانشگاهی دارای گسترده‌ترین شبکه آموزشی و پژوهشی در کشور است، تصریح کرد: آموزش‌های جهاددانشگاهی در دو روش مقطع دار و تخصصی به  علاقمندان ارائه می‌شود.

حسینی با اشاره به نرخ بیکاری فارغ‌التخصیلان، گفت:  در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی به تربیت دانشجو در رشته‌های جدید مانند انیمسیشن، بازی‌های رایانه‌ای ، تجهیزات پزشکی و طراحی دوخت توجه شده است.

عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی از تدوین 700 دوره  آموزشی خبر داد و گفت: در سال گذشته 19 هزار نفر از کارکنان دولت و علاقمندان آزاد در این نهاد آموزش دیده‌اند.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.