همایون مظاهری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در بخش تسهیلات کم بهره هفت هزار و ۵۳۸ پرونده با اعتبار ۲۱۶ میلیارد ریال ثبت سامانه شده است.

وی افزود: از این تعداد پرونده ۵۲۵ فقره به مبلغ بیش از ۱۸ میلیارد ریال به کشاورزان خسارت دیده از سیل در زیربخش های مختلف را پرداخت شده است.

مظاهری یادآور شد: در حوزه کمک های بلاعوض هم تعداد ۹ هزار و ۸۸۹ فقره پرونده به مبلغ ۴۰۵ میلیارد ریال در سامانه ثبت شده که از این تعداد پرونده بانک سه هزار و ۵۵۵ پرونده به مبلغ بیش از ۱۱۶ میلیارد ریال را پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه پرونده تمام کشاورزانی که در سیل اخیر خسارت دیده اند در سامانه ثبت شده اند، توضیح داد: این خسارت ها در قالب تسهیلات کم بهره و کمک بلاعوض در زیربخش های دام، طیور، باعبانی، شیلات، آب و خاک به کشاورزان خسارت دیده پرداخت می شود.

معاون جهاد کشاورزی ایلام تاکید کرد: روند پرداخت تسهیلات توسط بانک زمان بر است اما در حوزه کمک های بلاعوض تا اوایل شهریورماه تمام پرونده های ثبت شده در سامانه به طور کامل برای پرداخت های بلاعوض به بانک معرفی می شوند.

مظاهری ابراز امیدواری کرد: با توجه به اینکه دریافت کمک های بلاعوض بدون فوت زمان و در سریع ترین زمان ممکن توسط بانک به حساب کشاورزان واریز می شود، فرآیند معرفی به بانک و پرداخت کمک بلاعوض تا اوایل شهریور ماه تکمیل شود.

وی گفت: با توجه به مصوبه هیات وزیران حداکثر سقف پرداخت تسهیلات و کمک های بلاعوض به کشاورزان خسارت دیده در هر زیربخش مشخص شده و هر فرد بر اساس میزان خسارتی که متحمل شده خسارت دریافت می کند.

به گزارش ایرنا، در سیل فروردین ماه امسال استان ایلام در بخش های عمرانی، زیرساخت، کشاورزی، مسکونی، تجاری دچار خسارت های متعددی شد.

۷۱۷۲/۶۱۱۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.