صد و چهل و یکمین روز سال، روز بزرگداشت تلاش دغدغه‌مندانی است که هر چند خیلی دیده می‌شوند اما بسیاری از مشکلاتشان از دید جامعه پنهان مانده است .

به گزارش ایسنا، منطقه ایلام، امسال هم به مناسبت روز خبرنگار ، در ایلام برنامه‌های متنوعی در بزرگداشت این روز برگزار شد .

مراسم گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام، اصحاب رسانه، خبرنگاران و مدیران دستگاه‌های دولتی و اجرایی استان برگزار شد .

« محمد نوذری» در این مراسم، اظهار کرد: ملتی که تاریخ ندارد و از تاریخ عبرت نگیرد، محکوم‌به تکرار تاریخ است، برخی از کشورهای به دلیل نداشتن تاریخ، تاریخ‌سازی و تاریخ را تحریف می‌کنند .

وی افزود: آن ملتی که اهل‌قلم و فکر ندارد، آن ملت، ملتی زنده و پویا نیست و ملتی که درد فکر و اندیشه دارد و دغدغه مظلومان را داشته باشد ملتی پویا خواهد بود، همیشه در بزنگاه‌های خاص تاریخ، اندیشه و قلم به کمک ما آمده است، در خیلی موارد شعرای ما ازجمله فردوسی دغدغه‌های ملت و صدای تاریخ را نوشته‌اند درزمانی نوشته‌شده که زبان و ادبیات فارسی به تاراج رفته است .

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام، بابیان اینکه با قلم و اندیشه به فرهنگ و تاریخ و اندیشه ملت کمک شده است، گفت: اگر در تاریخ معاصر سه موضوع را یعنی انقلاب مشروطیت، ملی شدن صنعت نفت و پیروزی انقلاب اسلامی در جامعه‌شناسی سیاسی بررسی کنیم، در هر سه رویداد، رسانه پای‌کار بوده است .

نوذری، بیان کرد: در بحث ملی شدن صنعت نفت، فرایند تلفن و روزنامه و مطلب و مقاله حضوری داشت، یک مبارزه ملی به رهبری دکتر محمد مصدق بود که نقش رسانه بسیار جلوه‌گر بوده است و در جریان پیروزی انقلاب اسلامی نوار کاست‌های امام راحل در نقاط مختلف روستایی و سراسر کشور مردم را آگاه کرد .

وی، ادامه داد: فضای مجازی فضای خوبی است اما حس و عاطفه ندارد، نوشتن روی کاغذ عاطفه دارد و به‌عنوان سند در تاریخ می‌ماند و فضای مجازی حس ندارد و در تاریخ ماندگار نیست، مطالبه گری حق خبرنگار است و خبرنگار باید مطالبه گر باشد، حق‌طلبی داشته باشد اما آزادگی به خرج دهد، نقاد باشد اما نیش زدن خوب نیست .

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام، با اشاره به اینکه استاندار ایلام بیش از 18 ساعت در روز کار می‌کند و هیچ استانداری به‌اندازه سلیمانی دشتکی نقد نشده است، گفت: برخی مواقع باید جانب انصاف را رعایت کرد و شرایط کشور را در نظر گرفت، جامعه‌ای که رسانه در آن نقد نکند، جامعه‌ای پویا و بانشاط نخواهد بود .

نوذری، اظهار کرد: در نقد نباید وارد حریم خصوصی افراد شد، نقد خوب است و باید انجام شود اما این نقد باید در ساختار کاری افراد باشد و مدیران باید در حیطه کاری خود پاسخگو باشند، تزریق امید در شرایط امروز جامعه بسیار مهم است، ما باید از آگاهی به خودآگاهی برسیم، فضای استان فضایی خوبی است و کارهای بزرگی در استان انجام‌شده است .

وی، یادآور شد: ما در جنگ تمام‌عیار اقتصادی هستیم، ایلام 8 سال تجربه جنگ نظامی داشته اما در جنگ اقتصادی تمام ساختار اقتصادی را هدف قرار می‌دهند، دشمن به دنبال این است که افکار عمومی و سیستم روانی مردم را به هم بریزد، دشمن در تلاش است روند توسعه کشور را متوقف کند، جنگ اقتصادی هزار برابر جنگ نظامی دشمن است .

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام، ابراز کرد: تلاش بکنیم که همدلی و وحدت و همراهی در بین مردم و مسئولان ایجاد شود، نقد کنیم اما زخم‌زبان به دولت نزنیم، امید و نشاط را در جامعه تزریق کنیم، در آستانه اربعین حسینی هستیم و یک موضوع ملی است و کار بسیار بزرگی است و پیش‌بینی می‌شود که 5 میلیون زائر از مرز مهران تردد کنند که باید همه دست در دست هم دهیم که موضوع اربعین به بهترین نحو ممکن در استان انجام شود .

در این مراسم «عبدالحمید کرمی» رئیس خانه مطبوعات استان با اشاره به نقش رسانه‌ها در توسعه استان، از تلاش‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه استان تقدیر  کرد .

در این مراسم هم یاد و خاطره درگذشتگان مطبوعات استان گرامی داشته شد و هم تعدادی از خبرنگاران دغدغه‌های خود را با معاون استاندار در میان گذاشتند .

در عصر روز 15 مرداد به همت بسیج رسانه نیز نشست هم‌اندیشی با فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع)  برگزار شد .

سردار «جمال شاکرمی» در این نشست اظهار کرد: شهید صارمی مسیر اوج گرفتن، پرواز گرفتن و رسیدن به معشوق به همه شهیدان و مدافعان حرم نشان دادند .

وی، افزود: در روزها و شرایطی که پر از مظلومیت بود و جریان شهادت بر زبان نبود، محمود صارمی بخشی از تاریخ را به خود اختصاص داد و امروز بر تارک خبرنگاری تلالو و نورافشانی می‌کند، نگاه صادقانه، شهادت‌طلبی، ایثار و همه واژه‌هایی که در تفسیر این شخصیت کم می‌آورند، در صارمی وجود داشته که بعد از گذشت سالها امروز صاحبان اندیشه‌های پاک و خبرنگاران، برای تفسیر این اندیشه در روز خبرنگار گرد هم می‌آیند .

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام، با تأکید بر اینکه سپاه به هیچ جریان سیاسی و گروهی وابسته نیست، افزود: سپاه پاسداران فارغ از همه جریان‌های سیاسی برای پیشرفت نظام در همه ابعاد و برای خدمت به مردم هیچ مرزی نمی‌شناسد، باتجربه گران‌قدر دفاع مقدس و با تکیه‌بر نسل پویا و جوان در عرصه مختلف برای مقابله با همه تهدیدات در جغرافیای ایلام و ایران در لحظه آمادگی ازنظر امکانات، تجهیزات و نفرات از آمادگی لازم برخوردار است .

سردار شاکرمی، ابراز کرد: همه جریان‌های معاند و ضدانقلاب در رصد ما هستند، در ایلام نیز همه جریان‌های ضدانقلاب، انحرافی و تکفیری و در مرز نیز، در رصد اطلاعاتی ما قرار دارند، در حوزه‌های برون‌مرزی و درون‌مرزی یک اشراف صددرصدی داریم .

وی، بیان کرد: برخی اوقات برخی افراد، از روی ناآگاهی در فضای کل کشور به برخی از جنبه‌های راهبردی نظام ورود می‌کنند که بسیار خطرناک است که باید مراقبت کرد، بسیج امروز ابزاری برای جامعه و در اختیار مسئولان است، همان‌طوری که در برابر داعش می‌ایستد در عرصه‌های خدمت به مردم نیز وارد می‌شود .

سردار شاکرمی، با اشاره به اینکه ما به دنبال هم‌افزایی و حضور در بین مردم هستیم، گفت: برخی از کانال‌ها که دارای خط‌مشی سیاسی خاص هستند، تنها بخش از خدمات و تلاش‌ها را منعکس می‌کنند که باید همه تلاش‌ها و خدمات نظام منعکس شود تا جریان ضدانقلاب را مأیوس کنند .

  فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام، یادآور شد: اگر همه رسانه‌ها پای‌کار باشند و خدمات دولت و نظام اسلامی را منعکس کنند، جریان ضدانقلاب اسلامی را مأیوس و توطئه‌های آنان در ناامید کردن جامعه، خنثی می‌شود .

وی، بابیان اینکه دو مؤلفه صراحت و صداقت پیشتاز همه‌کاره‌ای خبرنگاران باشد، تصریح کرد: ما روزهای سختی برای رسیدن به قله‌های توسعه در پیش روداریم، باید نقد باشد، مطالبه گری هم باشد و اگر مطالبه گری نباشد خیلی از کارها، پیش نمی‌رود و طرح‌ها به سرانجام نمی‌رسد .

سردار شاکرمی، با تأکید بر اینکه باید با مفاهمه و گفتمان سازی یک مجموعه هماهنگ ایجاد شود که برای پیشرفت امورات در خدمت مردم، نظام و دولت باشد، تصریح کرد: امروز دشمن، از هرزمانی به ما نزدیک‌تر شده و همه ظرفیت‌ها را به میدان آورده است، اما امروز ما بااقتدار در عرصه‌های نظامی و تجهیزاتی از نقطه صفر به برابری با دشمن رسیده‌ایم .

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام، خاطرنشان کرد: اما دشمن تنها از طریق جریان فرهنگی و فضای مجازی می‌تواند به ما ضربه بزند، فضای مجازی هم بهترین فرصت و هم بزرگ‌ترین تهدید است، فضای مجازی مانند یک شمشیر دولبه برنده است، اگر مدیریت نشود، ممکن ضربه کاری به کشور بزند و اگر مدیریت شود می‌تواند ما راه به قله‌های رفیع برساند و ضربه‌ای محکم به دشمن وارد کند .

 

وی، با تأکید بر اینکه خبرنگاران سنگرهای دفاع نظام را با ابزاری که در اختیاردارند، به آن‌سوی مرزها برده‌اند، گفت: همه رسانه‌های استان در خط انقلاب اسلامی گام برمی‌دارند، همه می‌توانند در جلسات سپاه باشند، بسیج باطن است و ظاهر نیست و فقط شامل افرادی نمی‌شود که پرونده بسیجی داشته باشند و همه‌کسانی که در مسیر انقلاب گام برمی‌دارند، دلشان را برای مملکت می‌سوزد و مطالبه گری می‌کنند و جلوی خیانت و جلوی اندیشه ناپاک برای دست یازیدن به مصالح کشور می‌ایستند، انقلابی هستند .

سردار شاکرمی، خاطرنشان کرد: سپاه و بسیج یک جریان مردمی است و از دل مردم است و هیچ‌کس نمی‌تواند سپاه را از مردم جدا کند، همه مردم جزو هدف خدمات سپاه پاسداران هستند، هیچ‌کس در مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اجازه منت گذاشتن ندارد، همه ابزارها و قدرت و خدمات برای مردم است و سپاه صد درصد برای مردم و در خدمت مردم است .

همچنین اصحاب رسانه در شامگاه 16 مرداد تعدادی از اصحاب رسانه استان با حضور در برنامه‌ی «مانگه‌شو» از دغدغه‌ها و خاطرات خود گفتند .

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.