مدیرکل آموزش و پرورش ایلام روز چهارشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا توضیح داد: این مرغداری با کاربری آموزشی و تولیدی با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی شده است.

اسفندیار رستم زاد افزود: این مرغداری با سرمایه در گردش یک میلیارد ریالی پس از بیش از یک دهه تعطیلی دوباره فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه با راه اندازی این مرکز در آینده رشته مرغداری در این هنرستان فعال می شود افزود: هدف از فعالیت این مرغداری آموزش نیروها به منظور اشتغال پایدار در این رشته است.

به گفته رستم زاد، هنرستان کشاورزی شهید رجایی سرابله در زمینی به گستره  ۱۶ هکتار دارای  زمین کشاورزی، تاسیسات، ساختمان، باغ با سه هزار اصله درخت و گلخانه است.

به گفته وی، هم اینک ۸۰ دانش آموز در پنج رشته مکانیک خودرو، گیاهان دارویی، ماشین آلات کشاورزی، تعمیر موتور تراکتور و برق ساختمان در این هنرستان به تحصیل اشتغال دارند.

به گزارش ایرنا، یکی از مشکلات آموزشی در ایلام گرایش پایین دانش آموزان به رشته های فنی و کار و دانش است.

در سال تحصیلی گذشته از مجموع کل دانش آموزان پایه دهم ۶۷ / ‏ ۲۵‬ درصد رشته فنی و حرفه ای و کار و دانش، ۳۴/‏۳۶‬ درصد رشته تجربی و ۲۵/‏۳۴‬ انسانی و ۲۵/‏۳‬ درصد در رشته ریاضی تحصیل داشته اند.

بر اساس برنامه ریزی مسئولان آموزش و پرورش در قالب کمیته هدایت تحصیلی، درصد تحصیل دانش آموزان پایه دهم این استان برای سال تحصیلی آینده به ۳۰درصد افزایش خواهد یافت.

۹۴ هزار دانش آموز در استان ایلام در مقاطع مختلف به تحصیل اشتغال دارند.

۷۱۷۱/۶۱۱۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.