به گزارش ایرنا ،مسعود امامی یگانه روز دوشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی خلخال افزود: جامعه امروزی در شرایط سخت اقتصادی و محدودیت‌های اعتباری نیازمند ابتکار عمل مدیران و مسئولان اجرایی و تلاش مضاعف آنها برای رفع مشکل پروژه‌های عمرانی با استفاده از اصل مدیریت بی‌پول و بکارگیری ظرفیت و توان پیمانکاران کارآمد است.

او اظهار داشت: مدیریت در شرایط جنگ اقتصادی تنها حضور بموقع در سر میز خدمت و اداره و رسیدگی به امورات جاری روزانه نبوده بلکه جامعه امروزی بیش از هر زمان دیگر نیازمند ابتکار عمل مدیران در حل مشکلات طرح‌های در دست اجرا و تلاش برای جلب رضایت مردم است.

وی گفت: در حالی که محدودیت اعتبارات استانی همراه با تخصیص پایین آن اجرای پروژه‌های عمرانی را با استفاده از از این اعتبار غیرممکن می‌کند، دل بستن مدیران اجرایی استان و شهرستان‌ها به این اعتبار و غافل بودن از اعتبارات ملی مرکز کشور راه به جایی نخواهد برد. 

او با تقدیر از تلاش نمایندگان مردم استان در مجلس برای جذب اعتبارات از محل اعتبارات ملی برای اجرا و تکمیل پروژه‌های عمرانی اظهار داشت: این کار جزو وظایف نمایندگان نیست ولی با توجه به دغدغه نمایندگان برای رفع مشکلات طرح‌های عمرانی، آنها خارج از وظیفه تلاش می‌کنند.

وی همچنین اجرای پروژه‌های سدهای معیشتی  خلخال از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان با استفاده از  اعتبارات ناچیز استانی در حالی که این سدها برای احداث نیاز به ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبار در وضعیت اقتصادی امروزی دارند را کاری غیرقابل توصیف دانست و افزود: با توجه به وضعیت اعتبارات استانی قطعا تکمیل عملیات اجرایی سه سد معیشتی مورد نظر این سازمان در خلخال بیش از ۱۰ سال طول خواهد کشید.

امامی با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری به استان اردبیل در آینده نزدیک گفت: این سفر فرصت مناسبی برای ارائه طرح‌های پیشنهادی دستگاه‌های اجرایی و تامین اعتبار مورد نیاز از محل اعتبارات این سفر است.

وی از احداث و راه‌اندازی ۱۵ طرح مجتمع آبرسانی روستایی در مناطق مختلف استان خبر داد و اظهار داشت: تامین اعتبار طرح‌های آب و راه روستایی از اولویت طرح‌های ارائه شده در سفر رئیس‌جمهوری به اردبیل خواهد بود.

فرماندار خلخال نیز در این جلسه با انتقاد از عملکرد ضعیف سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در اجرای پروژه‌های سد معیشتی و کشاورزی این شهرستان گفت: در حالی که این سازمان هیچ برنامه‌ای برای تامین اعتبار طرح‌های کشاورزی از محل اعتبارات ملی در این منطقه ندارد، اعتبارات تخصیص داده شده از محل اعتبارات استانی و شهرستانی این منطقه را برای اجرای طرح‌های پیشنهادی نیز بکار نمی‌گیرد.

فریدون بابایی اظهار داشت: برغم تذکرات داده شده نیز شرکت توزیع برق استان اردبیل همچنان به بی‌مهری و بی‌تفاوتی به حل مشکلات نوسان و قطعی برق در این شهرستان ادامه می‌دهد.

او افزود: پس از آخرین تغییر مدیریت برق خلخال قطع برق واحدهای تولیدی ،صنعتی و مدارس خلخال از سوی شرکت برق این شهرستان  به بهانه بدهی معوقه به مرحله بحرانی رسیده و کار به جایی رسیده که در سر جلسه امتحان دانش‌آموزان برق یک مدرسه بدون هماهنگی با فرمانداری و آموزش و پرورش قطع می‌شود.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.