به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی در راستای پیگیری مصوبات سفر مقامات ارشد بلندپایه اقتصادی به ایلام دیدارهایی را با مقامات بلندپایه کشوری در مرکز برگزار و از عزم جدی دولت برای توسعه صنعت استان خبر داد و گفت: امروز دولت در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی و دیگر صنایع اقدامات خوبی در استان انجام داده و در شرف انجام است که می تواند در توسعه استان نقش مهمی ایفا نماید.

وی با اشاره به نشست امروز خود با وزیر صنعت و معدن و تجارت و مدیران شرکت های ایدرو و ایمیدرو به اتفاق رئیس دیوان محاسبات کشور افزود: شرکت ایدرو نسبت به مطالعه و اجرای طرح روغن کشی از کلزا در شهرستان آبدانان اقدام می کند.

استاندار ایلام یادآور شد: جلسه ای در خصوص طرح بنزن آروماتیک از بنزین پیرولیز با محوریت استانداری ایلام به منظور فراهم کردن زمینه اجرای طرح با مشارکت ایدرو و هلدینگ خلیج فارس در مجاورت پتروشیمی ایلام برگزار و در کنار آن بر تسریع در اجرای طرح ممبران،  تا دهه فجر سال ۹۹ توسط شرکت ایدرو تاکید شد.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: شرکت ایدرو نسبت به مطالعه و اجرای طرح تولید کیسه پلی پروپیلن با چاپ و لمینت به صورت چرخه کامل در شهرستان دهلران اقدام می کند.

وی ادامه داد: سازمان ایمیدرو معادن کوچک غیر فعال استان را فعال و نسبت به طرح تولید کاغذ از کربنات کلسیم اقدام می کند.

استاندار ایلام تاکید کرد: همچنین شرکت ایمیدرو نسبت به مطالعه اکتشافی در سطح سه پهنه به مساحت ۷۵۰ کیلومتر مربع به منظور اکتشاف سنگ نما، قیر طبیعی و پتانسیل های تبخیری در استان اقدام می کند.

سلیمانی دشتکی گفت: صندوق توسعه ملی نسبت به تأمین تسهیلات ارزی پتروشیمی مهران پس از ارزیابی و بررسی فنی و اقتصادی اقدام و در کنار آن مطالعه و اجرای شهرک تخصصی صنایع پایین دستی پتروشیمی در شهرستان دهلران توسط شرکت شهرک های صنعتی ایران صورمورد موافقت قرار گرفت.

۷۱۷۲/۶۱۱۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.