حشمت اله وردی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دانش آموزان طی سال تحصیلی گذشته در آزمون های علمی برگزار شده توسط این بنیاد شرکت کردند.

وی ادامه داد:  این بنیاد از چند سال گذشته با برگزاری آزمون های ارتقا علمی در مدارس مناطق کم برخوردار و روستایی از این دانش آموزان حمایت می کند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش ایلام با ذکر اینکه در طول سال تحصیلی گذشته حدود سه هزار دانش آموز از خدمات این بنیاد برخوردار شدند، یادآور شد: علاوه بر این در جریان سیل نیز از طریق این بنیاد بسته های آموزشی بین دانش آموزان این مناطق توزیع شد.

اله وردی اعزام مدرس و مشاور توانمند، برگزاری کلاس های حضوری، آموزشی و ارسال تجهیزات را از جمله مهم ترین نیازهای آموزشی این مناطق عنوان کرد و گفت: موسسه های حمایتی در این زمینه از دانش آموزان محروم حمایت کنند.

وی اضافه کرد: دانش آموزان روستایی و محرومی که از حمایت بنیاد علوی برخوردار شده اند، در آبدانان، چرداول، ملکشاهی، موسیان، زرین آباد و هلیلان سکونت دارند.

معاون آموزش و پرورش ایلام همچنین از توزیع کتاب آموزشی بنیاد علوی بین دانش آموزان مقطع متوسطه دوم این مناطق محروم خبر داد و گفت: به همت این بنیاد پارسال سه هزار و 126 جلد کتب کمک آموزشی اهدایی این بنیاد بین دانش آموزان مناطق محروم استان توزیع شده است.

 اله وردی تاکید کرد: بنیاد علوی با هدف دانش افزایی و دستیابی دانش آموزان مناطق کمتر توسعه یافته به منابع جدید آموزشی با اجرای طرح ارتقای تحصیلی دانش آموزان مناطق محروم این اقدام را انجام داده است.

وی اجرای این طرح را در افزایش ارتقای میانگین نمره درصد قبولی و راهیابی دانش آموزان به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بسیار موثر دانست.

اله وردی یادآور شد: توسعه و تقویت این برنامه ها توسط سایر نهادهای فرهنگی و افراد خیر و نیک اندیش می تواند در توسعه آموزشی و فرهنگی و برقراری عدالت آموزشی در مناطق محروم و غیر برخوردار تاثیر گذار باشد.

94 هزار دانش آموز در استان ایلام سال تحصیلی گذشته در مقاطع مختلف به تحصیل اشتغال داشتند.

7171/6119

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.