ایسنا، منطقه ایلام - یادداشت
آیت قیصربیگی  - مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام
در روزهای پایانی هفته گذشته، استان ایلام میزبان چهره‌های شاخص اقتصادی کشور چون دکتر عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشور، دکتر سیدحمید پورمحمدی معاون امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور، دکتر محمد باقر عالی معاون وزیر و رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو ) ، دکتر مرتضی شهیدزاده رئیس صندوق توسعه ملی، دکتر محمدرضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی و رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی، دکتر کورش پرویزیان مدیر عامل بانک پارسیان و رئیس شورای عالی بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی، دکتر علیرضا نعمتی رئیس امور استان های سازمان برنامه و بودجه کشور، دکتر صمد عالی مدیرکل اداری و مالی ایمیدرو و تعدادی دیگر از مدیران و کارشناسان حوزه اقتصادی و سازمان برنامه و بودجه کشور بود .
پرواضح است گسیل دادن چنین ترکیب پرقدرتی در قالب یک تیم اقتصادی آن هم به استانی چون ایلام که تشنه سرمایه‌گذاری در امور اقتصادی است می‌تواند آبستن تحولات خوب و مثبتی در این حوزه شود .
بدیهی است برای فراهم نمودن زمینه حضور این چهره های نام آشنا در منطقه کم تر توسعه یافته‌ای چون ایلام نیازمند توان و نفوذ فرا استانی هستیم. بطور قطع برای انجام چنین نشستی ماه‌ها برنامه‌ریزی و رایزنی شده است. در این راستا تحرکی که امروز در دیپلماسی اقتصادی استان رخ داد می‌توند برای روزها و ماه‌ها مورد تحلیل صاحب‌نظران امر قرار گیرد .
یکی از پیام‌های مهم این همایش کم نظیر عملیاتی کردن برنامه‌ها در مسیر ترسیم شده یا به عبارتی خارج شدن از حوزه تئوری به عمل است. اینجاست که اگر امور با جوهر کارشناسی تغذیه شوند نتیجه بخش بودن آنها میسر می‌گردد .
در این زمینه حضور مدیران ارشد سازمان برنامه و بودجه کشور، رئیس صندوق توسعه ملی، روسای مدیران عامل بانک های دولتی و غیر دولتی و رئیس دستگاه نظارتی دیوان محاسبات کشور در استان توام با هم می‌تواند نمونه‌ای از یک دیپلماسی موفق در امور اقتصادی باشد. برنامه‌ای هدفمند و نشات گرفته از یک کار برنامه‌ریزی شده و کارشناسی شده که توانست منجر به دستاوردهای بسیار خوبی برای استان شود.  


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.