به گزارش ایرنا، یوسف فریادی زاده روز چهارشنبه اظهار داشت: بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در راستای فعالیت‌های هماهنگ محرومیت زدایی خود در سراسر کشور در استان ایلام نیز طرحی در 6 بخش را در حوزه‌های محرومیت زدایی، حمایت از مادران باردار، نوسازی مدارس، تأمین مسکن خانواده‌های دارای 2 معلول، مسکن محرومان و طرح‌های عمرانی و اشتغالزایی پیگیری می‌کند.
وی افزود: بنیاد مستضعفان در فاصله سال‌های 88 تا 97 تعداد 3039 مادر باردار کم برخوردار را در چارچوب طرح حمایت از مادران باردار و شیرده مورد حمایت قرار داده است. تاکنون بیش از 14 هزار سبد غذایی در 10 منطقه استان برای حمایت از این مادران توزیع شده است، همچنین 2 هزار و 300 خانوار بالای سه نفر تحت پوشش کمیته امداد در شهرستان ملکشاهی از سبد غذایی حمایتی بنیاد علوی استفاده کرده اند.
مدیر کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان ایلام تصریح کرد: این بنیاد همچنین در حوزه اشتغال مناطق سیل زده مبلغ 100 میلیارد ریال اعتبار به تسهیلات یارانه‌ای جهت اشتغال در مناطق سیل زده از طریق بانک سینا برای هر یک از استان‌های سیل زده در نظر گرفته است.
فریادی زاده تکید کرد: بنیاد مستضعفان در قالب پروژه نوسازی مدارس سال 95 و 96 تعداد هشت کلاس درس را در شهرستان‌های ملکشاهی، مهران، ایوان و بدره نوسازی و تحویل آموزش و پرورش استان داده است، همچنین سال 96 و 97 نیز ساخت 6 کلاس درس در شهرستان‌های چرداول، هلیلان، آبدانان، دهلران و موسیان در دستور کار قرار گرفت که با پیشرفت فیزیکی 26 درصدی همراه شده است.
وی اضافه کرد: این بنیاد در حوزه بهداشت و درمان ساخت مرکز سلامت شبانه روزی درجه یک دشت عباس- دهلران را در دستور کار قرار دارد که این مرکز تا پایان شهریور سال 98 به پایان می‌رسد و به همراه 2 دستگاه آمبولانس به دستگاه مسئول در استان تحویل می‌شود.
وی یادآور شد: همچنین ساخت بیمارستان شهرستان ملکشاهی با سرمایه گذاری 75 میلیارد ریالی بنیاد مستضعفان از مهمترین پروژه‌های محرومیت زدایی در استان است.
مدیر کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان ایلام عنوان کرد: واگذاری 3854 فقره املاک علوی با کاربری مسکونی، تجاری و زراعی در شهرستان‌های چرداول، ایوان، سیروان به ارزش 551,942 میلیارد ریال به صورت رایگان، کمک به احداث و تکمیل 36 واحد مسکونی شهری و 39 واحد مسکونی روستایی با سرمایه گذاری 55 میلیارد ریال بنیاد مستضعفان در قالب طرح تأمین مسکن خانواده‌های دارای 2 معلول و 18 مورد تأمین مسکن خانوار‌های کم درآمد از اقدامات این بنیاد در حوزه تأمین مسکن است.
فریاید زاده افزود: طرح آبادانی و پیشرفت شهرستان ملکشاهی، شروع بکار پروژه باغ زیتون 500 هکتاری سرچم هلیلان با اعتبار بالغ بر 360 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 120 نفر به صورت دائم، تأسیس گاوداری شیری 1000 راسی در شهرستان ایوان با اشتغالزایی برای 32 نفر از دیگر اقدامات محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان در این استان است.
وی گفت: بنیاد مستضعفان همچنین در سیل اخیر در استان ایلام علاوه بر تقبل هفت هزار تن سیمان لازم برای بازسازی مناطق آسیب دیده؛ تعداد 2 هزار تخته پتو، تعداد 14 هزار قوطی کنسروجات، تعداد یک هزار و 200 بطری آب معدنی، یک هزار جفت چکمه، تعداد یک هزار بسته خرما، یک هزار و 500 پیراهن مردانه، تعداد یک هزار عدد بادگیر، یک هزار قالب صابون و سه هزار دست لباس زنانه و مردانه از جمله کمک‌های بنیاد مستضعفان به این استان است.
فریادی زاده تاکید کرد: بنیاد در زلزله سال گذشته نیز 15 هزار و 500 تن سیمان به ارزش نزدیک به 20 میلیارد ریال با همکاری بنیاد مسکن به مناطق آسیب دیده اهدا کرد.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.