«مجید امیری» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تسهیلات با اعتباری بالغ بر سه هزار و 283 میلیون و 413 میلیون ریال در بخش مسکن و در سرفصل های مشارکت مدنی ساخت مسکن، مقاوم سازی مسکن روستایی، ساخت و احیای بافت فرسوده شهری، تسهیلات خرید مسکن، صندوق پس انداز جوانان، صندوق یکم بدون سپرده از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن، خرید مسکن اقشار خاص، وام سپرده دار و یا فاقد سپرده، قرض الحسنه ازدواج، اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی پرداخت شده است.
وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات بانک مسکن استان مرکزی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد 22 درصد و مبلغ بیش از 32 درصد افزایش یافته است.
مدیر شعب بانک مسکن استان مرکزی یادآور شد: 6 هزار و 812 فقره تسهیلات به مبلغ 2 میلیون و 480 هزار و 384 میلیون ریال در 9 ماه سال گذشته توسط بانک مسکن استان مرکزی پرداخت شده است.
امیری یادآور شد: 14 هزار و 200 میلیارد ریال منابع در قالب انواع سپرده های قرض الحسنه جاری و پس انداز سپرده های مدت دار سپرده های تعهدی(وامخواه) در شعب بانک مسکن استان مرکزی وجود دارد.
وی ادامه داد: 26 هزار و 390 میلیارد ریال تسهیلات تا کنون توسط بانک مسکن استان مرکزی در حوزه های مختلف پرداخت شده که پرداخت آن حدود 2 برابر منابع تجهیز شده در بانک مسکن استان است.
مدیر شعب بانک مسکن استان مرکزی میزان مطالبات بانک مسکن تا پایان آذر ماه سال جاری را یک میلیون و 471 هزار و 410 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این مطالبات پنج و 28 صدم درصد تسهیلات پرداختی به متقاضیان را شامل می شود.
امیری با یادآوری قانون بخشودگی سود تسهیلات تا یک میلیارد ریال افزود: افراد حقیقی و حقوقی مشمول این طرح هستند که تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال یا کمتر از بانک ها کرده اند در صورتی که تمامی اصل تسهیلات را پرداخت نماید می تواند از بخشودگی سود تسهیلات به همراه جرایم بهره مند شود.
وی ادامه داد: حجم زیادی از تسهیلات بهینه سازی و مقاوم سازی مسکن روستایی توسط بانک مسکن استان مرکزی در سال های گذشته به متقاضیان پرداخت شده که به دلایلی از جمله شرایط نامساعد اقتصادی ناشی از خشکسالی، سطح کشت و زراعت پایین، کم بودن سطح درآمد و عدم توانایی بازپرداخت اقساط از سوی روستایییان معوق شده است.
مدیر شعب بانک مسکن استان مرکزی خاطر نشان کرد: قانون بخشودگی سود و جرایم تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال فرصت مناسبی برای این افراد است تا با تسویه تسهیلات از مزایای این قانون بهره مند شده و نام خود را از لیست سیاه بدهکاران سیستم بانکی برای همیشه حذف شود.
امیری گفت: استان ها تا پایان بهمن ماه فرصت دارند از این قانون بهره مند شوند.
بانک مسکن در سال ۱۳۱۷ تاسیس شد و تمرکز اصلی آن بر ارایه خدمات بانکداری خرد، بانکداری سرمایه‌گذاری و تسهیلات مسکن معطوف است.
920 واحد معاملات املاک مسکن در اراک فعال است.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.