حجت‌الاسلام والمسلمین اله‌نور کریمی‌تبار ظهر سه شنبه در نشست با شماری از فعالان رسانه ای استان ایلام افزود: نقش رسانه در وضعیت کنونی همان نقش اطلاعات عملیات در زمان جنگ است.
وی با ذکر توانمندی رسانه ها در هدایت افکار عمومی افزود: رسانه‌ها ناظر بر واقعیت های جامعه هستند و موضع گیری مسوولین و عکس العمل مردم مبتنی بر اخبار است به همین دلیل رسانه می‌تواند جهت گیری و سلایق مردم را تغییر دهد.
امام جمعه ایلام با بیان اینکه اصحاب رسانه امین مردم هستند اظهار کرد: نقش اصحاب رسانه در تعامل با مسوولین امانت دار بودن است و باید معیار رسانه‌ها قانون و شرع باشد.
حجت‌الاسلام کریمی‌تبار با بیان اینکه نقدها باید منصفانه و مدافع مردم باشد اضافه کرد: تبعات اخبار انعکاسی ما در روز قیامت نیز بروز خواهد کرد و باید پاسخگو باشیم.
امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: افتخار و ماموریت من خدمت به مردم ایلام است و از هیچ تلاشی در این زمینه فروگذار نخواهم کرد.
وی به عوامل دگر کشی و خودکشی در استان اشاره کرد و افزود: عوامل متعددی بر دگرکشی و خودکشی تاثیرگذار است که بخشی از آن فراگیر است و امید به زندگی، اقتصاد و ... از جمله‌ی این عوامل است.
حجت‌الاسلام کریمی‌تبار با اشاره به اینکه یکی از مسوولیت‌های اصلی رسانه‌ها مطالبه‌گری صحیح است یادآور شد: مطالبه‌گری به چالش کشیدن مدعیان است و اگر مطالبه‌گری کامل و جدی باشد خیلی از افراد به عرصه‌ها ورود نمی‌کنند.
وی با ذکر برخی مسائل اجتماعی و اداری استان ایلام همه دست اندرکاران را با کلان نگری ، رعایت قانون و توجه به منافع عمومی فرا خواند.
نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه هیچکس حق ندارد از ارتباط با من سوءاستفاده کند اظهار کرد: هم اکنون در استان شاهد فضای مطلوبی هستیم .
وی با تاکید بر لزوم برخورد با موارد غیر قانون گفت: باید با استفاده شخصی از بیت‌المال برخورد شود، زیرا در فشارهای اقتصادی کنونی مردم تحمل این رفتارها را ندارند.
وی همچنین با اشاره به جایگاه موثر مسجد اضافه کرد: هر محله‌ای باید مسجد محور باشد که در این راستا اقداماتی در دستور کار قرارداده است.
حاضران در این نشست نیز برخی مسایل عمومی جامعه به خصوص حوزه رسانه را بیان کردند.
6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.