به گزارش ایرنا، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی در بازدید از ایستگاه جمع آوری کمکی های مردمی به سیل زدگان که به همت خبرنگاران استان برپا شده است، گاهی اموال مردم را دزد و حمله غارت نمی کند بلکه اعتماد مردم به نهاد ها و افراد اشتباه است که آن را غارت می کند امیدواریم مردم به کسانی که نباید اعتماد نکنند.
وی با اشاره به زلزله کرمانشاه گفت: در جریان زلزله سلبریتی ها و رجال سیاست و ورزش وارد شده و شروع به تبلیغ و جمع آوری کمک کردند و هنوز این ابهام وجود دارد که آیا وجوه جمع آوری شده توسط این افراد در جایی که گفته شد هزینه شده است.
آیت الله ملک حسینی با بیان اینکه اصل اعتماد بین مردم حاکم است و از این نظر نگرانی وجود ندارد تصریح کرد: زیاد شدن حقه بازی نشان می دهد هنوز اصل اعتماد ودجود دارد در حالی که در حامعه ای که مردم به هم بی اعتماد باشند فرصت حقه بازی نیز وجود ندارد.
وی تاکید کرد: باید تلاش کرد که مردم به هر کسی اعتماد نکنند و کمکها از طریق افراد و نهادهای مورد اعتماد انجام شود.
آیت الله ملک حسینی افزود: امداد مفهومی عام است و نهادهای مختلفی در این زمینه فعالیت دارند؛ اما مردم به هلال احمر به خاطر رسالت اورژانسی بیشتر اعتماد دارد.
وی تاکید کرد: مردم می توانند کمک های خود به هموطنان را از طریق هر نهادی که به آن اعتماد دارند و فکر می کند مشکلی از مشکلات را حل می کند به سایر هموطنانشان ارایه دهند.
آیت الله ملک حسینی در بخش دوم صحبتهای خود با اشاره به رسالت خبرنگاران در شرایط فعلی گفت:خبرنگاران و رسانه ها عناصر اعتماد ساز در جامعه هستند.
نماینده ولی فقیه بیان کرد: اعتماد به رسانه ها موضوع مهمی است و در کشوری که می­ خواهد مسیر موفقیت را طی کند، افراد قلم به دست و کسانی که آماده پرسش از جامعه هستند و می­ خواهند شبهات را برطرف کنند، باید سالم باشند.
وی خاطر نشان کرد: اگر خبرنگاران پاک باشند، تردید نکنید که مسئولان مجبورند پاک باشند.
آیت الله ملک حسینی یادآور شد: اگر اصحاب رسانه سالم باشند هر مسئول و نهادی که در تیررس قلمشان باشد به شکل طبیعی، مجبور است خوب عمل کند.
وی با بیان اینکه اگر خبر قیمت پیدا کرد، جامعه و مسئول به انحراف کشیده خواهد شد یادآوری کرد: هزینه خبر باید معنوی باشد و اگر در جامعه ای بین مفهوم خبرنگار، خبرساز، خبرگو و ... تفکیکی نباشد، فاتحه آن جامعه خوانده است.
آیت الله ملک حسینی افزود: اما اگر بین این مفاهیم تفاوت وجود داشته باشد، جامعه پیرامون، جراًت تخلف ندارد.
وی تصریح کرد: اگر خبر برای آگاهی بخشی و افزایش بصیرت است باید منتشر شود؛ اما اگر در انتشار یک خبر قصد توهین، تحقیر و بی اعتمادی در جامعه است، نباید منتشر شود.
9929/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.