شادمهر کاظم زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: سازمان جنگل ها و مراتع کشور با توجه به وسعت، ظرفیت و مرزی بودن استان این محدودیت سقف اعتبار را برداشته و این به معنای کار بیشتر و توجه ویژه به این حوزه است که در استان و بویژه شهرستان های حوزه جنوب در این عرصه ها جا برای کار زیاد است.
وی افزود: امسال اعتبارات خوبی در حوزه آبخیزداری و منابع طبیعی لحاظ شده و بویژه 200 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی که نقش مهمی در سرعت بخشی به فعالیت ها دارد.
نماینده مردم حوزه جنوبی ایلام در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در شهرستان دهلران با توجه به وسعت بیابان نیاز است فعالیت های مالچ پاشی و جنگل کاری در اراضی بیابانی شهرستان تداوم داشته باشد.
کاظم زاده با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه آبخیزداری، آبخوان داری، جنگل کاری و بیابان زایی در دهلران یادآور شد: این فقط قدم اول است و جا برای کار در این حوزه بسیار زیاد است.
وی به اجرای طرح های آبخیزداری و جنگل کاری در دیگر شهرستان های حوزه جنوب هم اشاره کرد و گفت: توسعه این طرح ها نقش موثری در بارش های سیل آسای اخیر و جلوگیری از بروز خسارت های بیشتر داشت.
به گزارش ایرنا، از گستره 2 میلیون هکتاری استان ایلام یک میلیون و 700 هزار هکتار آن را عرصه های طبیعی تشکیل داده است.
استان ایلام دارای بیش از 641 هزار هکتار جنگل، 327 هزار هکتار بیابان و 784 هزار هکتار مرتع است.
سال گذشته 48 پروژه آبخیزداری، اصلاح و احیای مراتع به منظور احیا و حفظ عرصه های طبیعی در سطح 300 هزار هکتار از اراضی مناطق مختلف این استان با اعتبار 110 میلیارد ریال اجرا شد که 50 درصد این مقدار در شهرستان دهلران انجام گرفته است.
7175/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.