به گزارش خبرنگار ایرنا رامین نورقلی‎پور چهارشنبه شب در نشست خبری اظهار داشت: بودجه امسال گلستان با احتساب اعتبارات واگذار شده به نمایندگان مجلس، 6 هزار و 700 میلیارد ریال است
وی در ادامه به مشکل کمبود آب شرب گلستان اشاره کرد و گفت: بخش هایی از غرب استان با وجود بارش های اخیر همچنان با مشکل تامین آب شرب مواجه هستند که تلاش می کنیم تا 2 سال آینده و با بهره برداری از دستگاه آب شیرین کن در سیمین شهر، این مشکل را در منطقه به حداقل برسانیم .
نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی همچنین به نبود برنامه جامع در استفاده از ظرفیت سواحل استان اشاره کرد و گفت: احداث بندر اختصاصی گرده بینه و تنه درخت در سواحل گمیشان، یکی از راه های رفع این کمبود و فراهم شدن زمینه برای ایجاد فرصت های شغلی جدید به شمار می رود که مراحل اجرای آن در دست اقدام است.
نورقلی پور ادامه داد: با توجه به ممنوعیت 10 ساله قطع درختان در جنگل های شمال و ضرورت تامین چوب از خارج، احداث این بندر بخشی از نیاز بازار چوب کشور را برطرف خواهد کرد.
نماینده مردم غرب استان گلستان در مجلس شورای اسلامی همچنین به روند تصویب لوایح چهارگانه FATF اشاره کرد و گفت که برای پیروزی در جنگ اقتصادی تحمیلی نیاز به تقویت منابع مالی ناشی از تبادلات اقتصادی بین المللی داریم و تصویب لوایح چهارگانه FATF موجب دسترسی به ابزار و کانالی مطمئن به منظور تحقق این مسیر می شود.
نورقلی‎پور اظهار داشت: برای رفع وضعیت نامطلوب اقتصادی نیاز به ابزار و راهکار داریم که تقویت پشتوانه منابع مالی یکی از راهکارهای مهم است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: یکی از دلایل کاهش ارزش پول ملی منابع محدود ارزی است و دولت باید به منابع مکفی برای تامین نیاز صنایع، مسافرتها و بازار دسترسی داشته باشد. نورقلی پور گفت: اینکه اظهار کنیم باید صادرات داشته باشیم حرف درستی است اما باید مسیری فراهم کنیم تا بازرگانان و تجار ما ارز ناشی از صادرات را وارد چرخه پولی کشور کنند تا امکان تبادل فراهم شود.
وی افزود: با شعارهای پوپولیستی و عوام فریبانه نمی توان معیشت مردم را بهبود بخشید؛ معتقدم باید راهکاری امن، راحت و آسان برای تبادلات مالی و ارزی پیدا کنیم که تصویب لوایح FATF یکی از آنها است.
وی‎ گفت: کسانی که مخالف این لایحه هستند اعلام کنند چه تضمینی برای ایجاد کانالهای عملی تبادلات مالی با کشورهای مختلف دنیا وجود دارد و اعتقاد داریم FATF حلال تمامی مشکلات کشور نیست بلکه ابزاری برای بهتر شدن شرایط است.
نماینده مردم شهرستانهای بندرترکمن، کردکوی، گُمیشان و بندرگز گفت: بر اساس گزارش دبیر شورای عالی امنیت ملی FATF و لوایح مرتبط با آن تهدید امنیتی برای کشورمان نیست.
7333/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.