به گزارش ایرنا، رضا رحمانی روز جمعه در جمع خبرنگاران استان ایلام اظهار داشت: در این برآورد اولیه هنوز وضعیت واحدهای خسارت دیده خوزستان با توجه به شرایط این استان لحاظ نشده است.
وی افزود: تاکنون 25 شهرک صنعتی، 300 واحد صنعتی، 9 هزار واحد صنفی بین 20 تا 100 درصد آسیب دیده اند.
وزیر صمت یادآور شد: طبق مصوبه های هیات دولت و نظر مساعد سازمان برنامه در استان های سیل زده 450 میلیون ریال تسهیلات کم بهره و کمک بلاعوض به هر واحد صنفی پرداخت می شود.
رحمانی استمهال وام های بانکی و معافیت مالیاتی واحدهای آسیب دیده را از دیگر تمهیدات هیات دولت برای صنوف و واحدهای خسارت دیده از سیل اخیر برشمرد.
وی همچنین در مورد وضعیت صنعت استان ایلام هم اظهار داشت: این استان از ظرفیت ها و پتانسیل های قوی و متعددی در زمینه های مختلف برخوردار است و ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و صنایع پایین دست نقشی موثر و مهم در رشد استان دارد.
رحمانی تاکید کرد: با وجود ظرفیت های متنوع در ایلام اما این استان متناسب با این استعدادها و پتانسیل ها رشد نکرده و باید روند ترقی و عمران استان را با شکل گیری صنایع تبدیلی و تکمیلی شتاب بیشتری بخشید.
به گزارش ایرنا، بازدید از واحدهای صنعتی شهرستان های ایوان، چرداول، ایلام و پایانه مرزی مهران، دیدار با نماینده ولی فقیه و شرکت در جلسه اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه وزیر صنعت معدن و تجارت به ایلام است.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.