جواد رحیمی مقدم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان خسارت سیلاب در زیربخش های کشاورزی 2 هزار میلیارد ریال است که سه هزار هکتار از اراضی زراعی با 90 میلیارد ریال بین 50 تا 100 درصد خسارت دیده اند.
وی افزود: آسیب های وارده به 100 هکتار از باغات انار یک هزار و 200 میلیارد ریال و بین 70 تا 100 درصد برآورد شده و دام، طیور و آبزیان 20 میلیارد ریال، آب و خاک، جاده های بین مزارع، ابینه و کانال ها، تاسیسات و ایستگاه های پمپاژ آب نیز 700 میلیارد ریال خسارت دیده اند.
رحیمی مقدم یادآور شد: در سیلاب اخیر یک هزار و 580 واحد مسکونی شهری و روستایی 100 میلیارد ریال آسیب دیدند که بعضی از این منازل نیاز به تخریب و بازسازی و تعدادی از واحدها نیز به مرمت احتیاج دارند.
رحیمی مقدم گفت: سیلاب به 40 کیلومتر از راه های روستایی و شهری و 170 کیلومتر از راه های عشایری شهرستان سیروان نزدیک به 20 میلیارد ریال خسارت زد.
وی افزود: سیلاب به تاسیسات برق 2 میلیارد و 500 میلیون ریال ، گاز 2 میلیارد ریال ، آب شهری 6 میلیارد ریال و آب روستایی 9 میلیارد ریال آسیب وارد کرد.
فرماندار سیروان در مورد آخرین وضعیت خدمات رسانی به مناطق سیل زده سیروان هم اظهار داشت: پوشش مخابراتی ثابت و سیار منطقه با اقدامات فنی شرکت مخابرات وصل شد و هم اکنون ساکنان منطقه عرب رودبار و دستگاه های خدمات رسان مشکلی در زمینه بر قراری ارتباط تلفنی ندارند.
وی گفت: جاده دسترسی کوهستانی برای روستای چم شیر به طول هفت کیلومتر احداث شده و مراحل شن ریزی این مسیر در حال انجام است.
رحیمی مقدم یادآور شد: همچنین جاده های دسترسی به روستاهای داربلوط و چم روطه نیز بهسازی شد و هم اکنون تردد در این مسیر امکان پذیر است.
وی یادآور شد: یکی از قبرستان های منطقه عرب رودبار که در معرض سیلاب قرار دارد با حفر کانال در بالادست قبرستان و تعبیه تلمبه، آب وارد شده به قبرستان به سمت کانال در حال پمپاژ و تخلیه است.
فرماندار سیروان همچنین از روند بهسازی جاده از سمت قاضی خان به روستای داربلوط خبر داد که با توجه به موقعیت این روستا برای جلوگیری از محصور شدن ساکنان منطقه در سیلاب های آتی این مسیر در حال توسعه و بهسازی است.
به گفته رحیمی مقدم بیش از یک هزار پرس غذای گرم، نان، نوشیدنی توسط سپاه بین مناطق آسیب دیده از سیل سیروان و 9 روستای منطقه کولانی شهرستان کوهدشت لرستان توزیع شد.
به گزارش ایرنا، سیلاب هفته گذشته باعث بروز خرابی های متعددی در حوزه زیرساخت های عمرانی، شهری، روستایی، عشایری، ابینه، زیربخش های کشاورزی، و ... استان ایلام شد.
بیشترین خسارت ها به مناطق ماژین دره شهر و عرب رودبار سیروان وارد شد.
در بارش های هفته گذشته در برخی نقاط استان ایلام از جمله آبدانان میزان بارش های نزدیک به 100 میلیمتر در کمتر از 15 ساعت نیز ثبت شد.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.