به گزارش ایرنا، دکتر سعید نمکی در بازدید از پروژه در حال ساخت مرکز درمان ناباروری بیمارستان آیت الله طالقانی ایلام در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ترکیب جمعیتی کشور به سمت سالمند و منفی شدن رشد جمعیت حرکت می‌کند و باید بر روی گروه‌هایی مانند زوج‌ هایی که فرزند می‌خواهند اما بعلت ناباروری این امر محقق نشده یا افرادیکه که از نظر روحی و روانی آمادگی فرزندآوری ندارند، بیشتر تمرکز و شرایط مناسبی را برای آنان فراهم کنیم.
وی افزود: در این راستا علاوه بر تجهیز مراکز ناباروری، حمایت و کاهش هزینه های باروری برای زوج های نابارور از جمله برنامه های این وزارتخانه است.
وزیر بهداشت با بیان اینکه بحث رشد جمعیت یک دغدغه جدی و ملی است، یادآور شد: برای رفع این دغدغه باید برنامه محور حرکت کرد و از ظرفیت‌های بین بخشی و هم افزایی بخش‌های مختلف بهره مند شد.
به گفته نمکی این شرایط شامل تسهیلات ویژه و درمان رایگان برای زوج هایی دارای مشکل است که مایل به بچه دار شدن هستند.
وی با بیان اینکه مراکز ناباروری در ایلام باید تقویت شوند، گفت: مرکز درمان ناباروری ایلام به خوبی می‌تواند خدمات تخصصی نازایی را به مردم این استان ارائه دهد و یک فلوشیپ نازایی نیز به این مرکز اختصاص داده خواهد شد.
دکتر نمکی تصریح کرد: موضوع رشد منفی جمعیت نگرانی جدی برای کشور است و با دستور مقام معظم رهبری این موضوع بشدت پیگیری می شود و امیدواریم بتوانیم آینده مملکت را با ساختار جمعیتی مناسبتری تحویل نسل های بعدی دهیم.
به گزارش ایرنا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای بازید از مناطق سیل زده و افتتاح و بازدید چندین پروژه حوزه درمان به ایلام سفر کرده بود.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.