به گزارش خبرنگار ایرنا، سید حسن قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در سفر به کرمانشاه و در مراسم رونمایی از پنج قلم داروی ضد هپاتیت B و ایدز شرکت بیوشیمی باختر کرمانشاه افزود: محصولات دارویی ایران از تراز بین المللی و کیفیت خوبی برخوردار هستند.
او سیاست های وزارت بهداشت را حمایت از تولیدات داخلی و خودکفایی دانست و گفت: در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی در حوزه دارو اولویت وزارت بهداشت حمایت از استعدادهای داخلی است.
قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: با اتخاذ سیاست های حمایتی وزارت بهداشت بویژه در چهار سال اخیر هر روز شاهد کشف و بهره برداری از یک نوع دارو جدید هستیم به طوری که هر ماه یک دارو جدید وارد بازار می کنیم و به دنبال کاهش وابستگی به داروهای خارج از کشور هستیم.
وی از تلاش های شرکت شیمی باختر کرمانشاه قدردانی کرد و گفت: این شرکت 150 قلم دارو تولید می کند که کیفیت بالایی دارند و کارنامه این شرکت نشان می دهد به دنبال تولید داروهای با کیفیت و هم تراز جهانی است.
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به سیاست های حمایتی وزارت بهداشت در صورتی که داروهای تولید داخل، مشابه خارجی داشته باشند، 90 درصد بازار را در اختیار تولید داخلی قرار می دهیم.
امروز با حضور وزیر بهداشت و هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در شرکت بیوشیمی باختر کرمانشاه از یک قلم دارو هپاتیت B ، یک قلم داروی ویژه پیشگیری و درمان ایدز و سه قلم دیگر رونمایی شد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور افتتاح 40 طرح بهداشتی درمانی با 295 میلیارد ریال هزینه و بازدید از مناطق زلزله زده کرمانشاه امروز وارد این استان شد.
قاضی زاده هاشمی روز جمعه به شهرستان سرپل ذهاب سفر می کند و در روستای 'قلعه بهادری' در دشت ذهاب به معاینه چشم مردم این مناطق می پردازد.
بعد از وقوع زلزله 21 آبان 96 غرب کرمانشاه وزیر بهداشت ، درمان و آموزشی پزشکی برای پنجمین بار است که وارد این استان می شود.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.