به گزارش خبرنگار ایرنا، پیش از آنکه محمد فرزند عبدالله از قبیله بنی هاشم با ثروت و قدرت بتواند کسی را پیرو خود کند، آنچنان با درست کاری و صداقت در اعمال قلوب اعراب جاهلی نفوذ کرده بود که هیچ جای شک و ظنی برای این ادعا باقی نمی ماند.
به راستی چه کسی بهتر و برگزیده تر از او می توانست این وعده الهی را محقق کند، اویی که با همه صفا و صداقت و پاکی اش اکنون قران بر قلب نازنینش فرود امده بود و می توانست به نام پروردگارش بخواند و اقرا ربک الذی خلق طنین صدایش را آهنگین کند.
محمد (ص) در سن چهل سالگی و در کوه حرا با نزول قرآن بر قلبش و حضور فرشته وحی ختم رسول شد تا آیتی باشد برای بشر دوران جاهلیت و چراغ هدایتی برای همه ذهن های سر گشته.
پیامبر( ص) نبی خدا شد و آخرین فرستاده تا نور هدایتی باشد برای همه کسانی که حقیقت را می جستند، پیامبر اعظم آمد تا منجی زنان و دخترانی باشد که زندگیشان در نظر اعراب جاهلی مایه ننگ بود.
آری محمد رسول الله ظهور کرد تا همه دخترکان از زنده بگور شدن نجات یابند و بشر جاهلی در کویر تفتیده نادانی به نور ایمان قلبش روشن و سیراب شود.
پیامبر اعظم رستاخیز شد تا پایه های کاخ همه ظالمان ترک بردارد و نور هدایت و ایمان جهان را فرا گیرد، ماه از جمالش فرو ماند و جهان با همه عظمت و شکوهش در پیش پایش به کرنش در آمد.
این جوان ساده و پاکدست و پاکدل آنچنان جذبه ای در میان اعراب ایجاد کرد که بردگان به مدد ایمانش قدرت یافتند و اعراب نور ایمان در وجودشان روشن شد.
پیامبر اعظم به نبوت رسید تا همه اعراب جاهلیت خط بطلانی بر نادانی خویش کشند و اکنون به مدد این راهنما راه درست را بازشناسند و از سقوط در سراشیبی نادانی و جهل بازمانند.
محمد نبی(ص) در چهلمین سال عمرش به نبوت رسید تا اعراب جاهل و متعصب بدانند که تنها پاکی و درستکاری رمز رستگاری است و همین پاکی بود موجب رسیدن به عزت و شرافت را دامن می زند.
امروز روز عید مبعث و روز جشن و سرور مسلمانان جهان است که روز نبوت پیامبر بررگشان را که منجی عالم بشریت بود، جشن می گیرند.
امیدواریم که به حق این پیامبر اعظم و این روز بزرگ روز ظهور قایم ال محمد فرا رسد و چشم همه ما به جمالش روشن شود.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.