به گزارش خبرنگار ایرنا، ایوب درویشی در نشست مطبوعاتی اظهار داشت: برای ایجاد تحول در استان باید سرمایه گذاران را تکریم کرد و در راستای جذب سرمایه تلاش های گسترده ای صورت پذیرد زیرا آوردن سرمایه و پول کار ساده ای نیست.
وی ادامه داد: صدور مجوزهای بدون نام از اقدامات بسیار ارزشمند استان برای تکریم سرمایه گذاران بوده است زیرا اخذ مجوز از ادارات مرتبط یکی از مشکلات پیش پای سرمایه گذاران بود که در این راستا به نیابت از سرمایه گذاران مجوزهای لازم صادر شده که در این راستا هم اکنون 180 طرح آماده برای سرمایه گذاران داری اهلیت در استان وجود دارد.
معاون استاندار ایلام افزود: یکی از جهت گیری های استان در حوزه اقتصادی تحرک بخشی به ادارات و دستگاه های متولی بخش اقتصاد بود که کارگروه های متعددی در این راستا وجود دارد که اتفاقات حوزه اقتصادی در این کارگروه ها رقم می خورد.
درویشی گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی و ستاد رفع موانع تولید به عنوان کلینیک رفع مشکلات حوزه تولید در طول این دوره اقدام و تصمیم گیری کردند که مشکلات حوزه های تولید استان پس از کارشناسی در این جلسات بررسی و برای آنها تصمیم گیری می شود.
درویشی اظهار داشت: 190 مصوبه در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی به تصویب رسید که 172 مصوبه از آنها اجرایی شده و نظارت های مناسبی بر اجرای مصوبات اقتصاد مقاومتی وجود دارد.
وی در ادامه به کارگروه تسهیل و رفع موانع اشاره کرد و افزود: کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به صورت هفتگی برگزار و 54 جلسه در طول سال 97 برگزار شد و در این کارگروه 354 مصوبه مصوب شده که 204 مصوبه آن به طور کامل اجرا و مابقی در دست اجرا اس و ضریب خطای مصوبات بسیار پایین و کمتر از 2 درصد است.
معاون اقتصادی استاندار ایلام ادامه داد: تعیین تکلیف طرح های تملیک شده در استان که 43 طرح هستند از دیگر جهت گیری های ما در ستاد تسهیل استان بود که دستورات لازم در این زمینه به بانک های استان صادر شده است.
درویشی افزود: در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان 155 میلیارد تومان تاکنون در حوزه اشتغال روستایی جذب شده است و با این مقدار اعتبار 2686 طرح ایجاد که برای 4736 نفر ایجاد شغل و فرصت داشته است.
وی گفت: در حوزه تسهیلات اشتغال فراگیر سهم استان 112 میلیارد تومان بود که 47 میلیارد تومان آن ابلاغ و 32 میلیارد تومان آن پرداخت شده و زمینه ایجاد 2159 شغل در این بخش ایجاد شده است.
وی، اصلاح فرایندها و رویه های فضای کسب و کار از دیگر برنامه ها و اقدامات در این دوره برشمرد و گفت: فضای کسب و کار استان همواره در حال رصد کردن است و متناسب با آن روند ها و فرایند های آن اصلاح می شود.
وی ادامه داد: شرکت سرمایه گذاری سمگا برای فعالیت در حوزه گردشگری استان ایلام اعلام آمادگی کرده و اقدامات مناسبی در این راستا انجام گرفته است.
وی تاکید کرد: تکمیل زنجیره صنعت در استان از دیگر اقدامات دولت در راستای اصلاح روندها بوده است.
وی افزود: تغییر الگوی کشت و توسعه باغات از دیگر اهداف ما در راستا اصلاح ساختارها بوده است زیرا که متاسفانه استان ایلام با وجود منابع مناسب آب و زمین های حاصلخیز در زمینه باغات در کشور با فاصله زیادی آخر است.
درویشی در خصوص تنظیم بازار و مهار قیمت گوشت نیز گفت: تا الان 1000 تن گوشت قرمز و بیش از هزار تن گوشت مرغ برای تنظیم و تثبیت قیمت به بازار استان تزریق شده است و دولت یارانه خرید میوه شب عید را پرداخت کرده و اکنون در حال توزیع سیب و پرتقال با نرخ مصوب هستیم.
درویشی گفت: ایجاد سرمایه‌گذاری در استان از مهمترین جهت گیری های اقتصادی در استان بوده و به سراغ قاطبه سرمایه‌گذاران عمده کشور برای ایجاد سرمایه‌گذاری در استان رفته ایم.
وی تاکید کرد: باید فرهنگ کار و سرمایه گذاری را در استان توسعه دهیم زیرا اگر می خواهیم توسعه پیدا کنیم بایستی برای سرمایه گذاران فرش قرمز پهن کنیم.
وی ادامه داد: جهتگیری دیگر استان رویکرد مشورتی با فعالین اقتصادی است و در این راستا سه شورای مشورتی درحوزه اقتصادی در استان وخارج از استان( شورای مشورتی توسعه استان در تهران) فعال است.
وی در ادامه به اقتصادی کردن اربعین اشاره کرد و گفت: اقتصادی کردن اربعین منافاتی باخدمت به زوار ندارد زیرا خدمات و امکانات مناسب را برای آنان فراهم می کند.
وی به صادرات کالا از مرز بین المللی مهران اشاره کرد و گفت: تاکنون یک میلیارد و 143 میلیون دلار صادرات از مرز مهران داشته ایم.
وی تاکید کرد: به دنبال پیگیری و بازگشایی مرز چیلات و چنگوله در مهران و دهلران هستیم و زیرساخت های این بازارچه ها را در این سوی مرز فراهم کرده ایم.
درویشی ادامه داد: با پیگیری های استاندار، خوشبختانه ماده 112 قانون برنامه ششم از امروز در حکم کارگزینی نیروهای قراردادی اعمال می شود.
دکتر درویشی در بخش دیگری از سخنان خود به وجود ظرفیت های بخش صنایع دستی در استان اشاره کرد و گفت: صنایع دستی مهمی در استان وجود دارد که گلیم نقش برجسته، جاجیم و ... از مهمترین آنها است که باید به آنها توجه شود.
وی افزود: نمایشگاه دایمی با سرمایه بخش خصوصی و فراهم شده و زیر ساخت های آن با کمک دولت انجام شده تا بتوانیم بهتر در خدمت تولید کنندگان برای عرضه مستقیم کالا باشیم و به این منظور تقویم نمایشگاه ها برای یک سال اینده مشخص شده است.
وی افزود: هم اکنون در حوزه گردشگری 80 طرح با 210 میلیارد در دست اجرا است که تحول قابل توجهی در این بخش در استان ایجاد می کند و نقش بسیار مهمی در معرفی استان ایلام به عنوان قطب گردشگری غرب کشور دارد.
وی از دیگر سرمایه گذاری های استان را اجرای 11 طرح کوچک و بزرگ با اعتبار 334 هزار و 450 میلبارد ریال برشمرد و گفت: همچنین 60 میلیارد تومان تسهیلات عشایری و روستایی در حال پرداخت به طرح ها مختلف روستایی است و تسهیلات دیگری در بخش اشتغال فراگیر نیز پرداخت شده که یک سرمایه گذاری اولیه محسوب می شود.
وی افزود: تولیدات استان را احصا کرده ایم و توصیه کرده ایم به منظور حمایت از تولید داخل استان و کاهش هزینه ها دستگاه ها از تولیدات استان نیازهای خود را تامین کنند.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.