رسول مالمیر روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: رویکرد مدیران به بخش مسکن باید به مثابه بخش صنعت باشد چراکه مسکن بیش از صنعت می تواند در ایجاد اشتغال سهم داشته باشد.
وی اضافه کرد: با فراهم کردن زمینه ساخت یک واحد مسکونی دهها صنعت و مشاغل دیگر فعال می شوند و از کارگر، بنا، سیمان کار و گچ کار تا راننده و کابینت ساز و برق کار از این صنعت ذی نفع هستند.
مدیر شعب بانک مسکن همدان اظهار داشت: یکی از درخواست های حوزه مسکن پرداخت یارانه به این بخش است که امید می رود این مطالبه کارشناسی شده و منطقی مورد توجه قرار گیرد.
مالمیر بیان کرد: سرمایه گذاری در بخش مسکن طبق کارشناسی های صورت گرفته 27 درصد بازدهی به همراه دارد و فعالان در این حوزه مولد، اگر به صورت کارشناسی و طولانی مدت فعالیت کنند، ورشکست نمی شوند.

**بانک مسکن دنبال سوداگری نیست
وی گفت: تسهیلات بانک مسکن با نظارت پرداخت می شود و نمی توان با بهره گیری از تسهیلات این بخش اقدام به سفته بازی، خرید سکه و سوداگری کرد.
مدیر شعب بانک مسکن همدان با بیان اینکه هدف بانک مسکن از پرداخت تسهیلات خلق پول نیست اظهار داشت: برای دریافت تسهیلات از بانک مسکن چهار نوبت به فرایند پرداخت وام و هر نوبت توسط یک کارشناس مجرب نظارت می شود.
مالمیر ادامه داد: سند ملکی فرد متقاضی تسهیلات بانکی ابتدا به رهن بانک می رود بنابراین نمی توان با دریافت تسهیلات از بانک مسکن اقدام به سفته بازی کرد.
وی بیان کرد: با وجود اینکه میزان مطالبات معوق بانک مسکن همدان بیش از سه هزار میلیارد ریال است اما وثیقه های محکم و مطمئن در اختیار بانک است.
مدیر شعب بانک مسکن همدان اظهار داشت: 90 درصد تسهیلات این بانک در بخش مسکن و 10 درصد آن در دیگر بخش های تجاری ارائه شده است.
مالمیر بیان کرد: طبق ارزیابی های صورت گرفته در سال گذشته، استان همدان رتبه ششم کشور را از نظر گرانی مسکن دارد.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.