رضااحمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح بیابان زدایی در دشت های عین خوش، حسن قندی، ابوغویر، دشت عباس، چم هندی در شهرستان های مهران و دهلران صورت گرفته است.
وی افزود: در این راستا 6 هزار و 500 نهال کاری در اراضی مهران و دهلران و یک هزار هکتار نهال کاری دیگر در شهرستان مهران با مشارکت و 80 کیلومتر بادشکن نیز در حاشیه مزارع مردم با مشارکت خود کشاورزان انجام گرفت.
احمدی یادآور شد: با هدف بیابان زدایی، جلوگیری از فرسایش خاک و مهار گردو غبار داخلی افزون بر 140 هزار هکتار کانون فرسایش بادی در استان ایلام شناسایی شده که عمده این اراضی در شهرستان دهلران واقع شده است.
به گفته وی طرح اجرای کنترل کانون های بحرانی فرسایش بادی در 11 هزار و 615 هکتار، طرح اجرایی مدیریت مناطق بیابانی مهران و دهلران به وسعت 76 هزار و 486 هکتار، مدیریت جنگل های دست کاشت بیابانی به وسعت 300 هکتار به مجموع 228 هزار و 482 هکتار اجرا شده است.
به گزارش ایرنا، 426 هزار و 659 هکتار معادل 21 درصد کل مساحت 2 میلیون هکتاری استان ایلام را بیابان و کانون های فرسایش بادی تشکیل داده که بیشترین اراضی بیابانی استان به مساحت 84 هزار هکتار در مناطق عین خوش، ابوغویر و حسن قندی در شهرستان دهلران وجود دارد.
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.