عابدین زرگوشی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با انجام تعمیرات موثر برروی تجهیزات اصلی این واحد شامل کوره های واکنش، کندانسورها، تعویض با برنامه رفرکتوری (عایق حرارتی) موجب برقراری تولیدی پایدار در واحد تولید گوگرد شد.
وی افزود: تولید گاز مایع خام (LPG) بعنوان یک محصول با ارزش در واحد بازیافت اتان نیز در 2 سال گذشته با رسیدن به مجموع ۶۰ هزار تن رشد بسیار چشمگیری داشته است.
زرگوشی به اهمیت واحدهای یوتیلیتی (آب، برق و بخار) در پشتیبانی تولید اشاره کرد و گفت : با انجام اقدامات موثر از جمله انجام تعمیرات دوره ای توربین های واحد نیروگاه، بویلرهای فشار ضعیف، متوسط در خارج از بازه تعمیرات اساسی، آب ، برق و بخار مصرفی در واحدهای فرآیندی بدون وقفه مهیا شده است.
وی در راستای ارتقاء تولیدات شرکت به کارهای انجام شده در واحد های نم زدایی و بازیافت اتان اشاره و یادآوری کرد: با تعویض و جایگزینی موفقیت آمیز ماده جاذب رطوبت گاز (مولکوراسیو) از نمونه خارجی به محصول تولید شده توسط یک شرکت ایرانی، از آبان ماه سال جاری تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار متر مکعب روزانه به تولید گاز تصفیه شده ارسالی به خط سراسری اضافه شده است.
به گفته وی صرفه جویی ۳۰ درصدی مصرف آب با مدیریت و بهینه سازی مصرف بخار در واحدهای فرایندی، انجام تعمیرات دوره ای بر روی تله های بخار و شناسایی نقاط هدر رفت، همچنین استفاده از ظرفیت نامی نیروگاه این شرکت و تحویل بیش از ۴۲ هزار مگاوات ساعت برق به شبکه برق کشور در 2 سال گذشته از دیگر اقدامات شاخص انجام شده در واحدهای یوتیلیتی است.
زرگوشی به ارتقاء و پایداری تولید در واحدهای شیرین سازی این شرکت اشاره کرد و اظهار داشت: انجام تعمیرات تخصصی در برخی واحدها، اصلاح دستورالعمل های فرایندی در واحد شیرین سازی، همچنین تصفیه آنلاین حلال در گردش در این واحد از اقدامات شاخص برای تولید پایدار در واحدهای شیرین سازی بوده که با انجام این موارد، تصفیه گاز در این واحدها در مقایسه با سال قبل ۲۰ درصد افزایش یافته است.
وی تاکید کرد: تحقق پایداری و ارتقاء تولید مهمترین رکن از اهداف کلان این پالایشگاه در مسیر دستیابی به شرکتی سرآمد در سال ۱۴۰۴ در بین شرکت های پالایش کننده گاز در کشور محسوب می شود که در این راستا فعالیت های خوبی در 2سال اخیر انجام شده و برنامه های منسجمی نیز در ادامه برای اجرا در دستور کار قرار دارد.
به گزارش ایرنا، پالایشگاه گاز ایلام در 15 کیلومتری شرق شهر ایلام قرار دارد، ظرفیت تولید پالایشگاه گاز ایلام روزانه حدود هفت میلیون متر مکعب است.
پالایشگاه گاز ایلام به منظور تامین گاز مصرفی این استان و استان های غربی کشور، تامین خوراک پتروشیمی ایلام، تقویت فشار گاز غرب کشور و شیرین سازی گاز میدان تنگ بیجار در ۲۵ کیلومتری شمال غرب بخش چوار احداث شده است.
کار احداث این مجتمع بزرگ صنعتی از خرداد ۱۳۸۰ آغاز و در پاییز سال ۱۳۸۶ مراحل راه اندازی اولیه آن به پایان رسید.
این پالایشگاه در 2مرحله تعریف شده که در مرحله نخست شش میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب گاز ترش وارد پالایشگاه و پس از شیرین سازی پنج میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب آن به خطوط انتقال گاز تزریق می شود.
اتان با ظرفیت تولید روزانه ۳۷۰ هزارمتر مکعب، +C۳ با تولید روزانه بیش از یک هزار و ۳۰۰ متر مکعب، میعانات گازی با ظرفیت روزانه یک هزار و 200 مترمکعب و گوگرد با ظرفیت تولید ۳۴۰ تن در روز دیگر محصولات این پالایشگاه در شرایط کنونی هستند.
این شرکت با حفظ تولید پایدار تا پایان شهریورماه سال جاری 708 میلیون متر مکعب گاز تصفیه شده به خط سراسری گاز ارسال کرده است.
شرکت پالایش گاز ایلام علاوه بر گاز تصفیه شده در این مدت بیش از 810 هزار بشکه میعانات گازی تولید کرده و با توجه به عدم راه اندازی فاز دوم پتروشیمی استان ایلام این فرآورده ها به دیگر نقاط کشور ارسال شده است.
7172/ 6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.