حمید قبادی دانا شامگاه پنجشنبه در آئین اختتامیه جشنواره ملی تئاتر شرهانی در دهلران گفت:هنر در محدودیت بدست می آید وهنر تئاتر زبان نقد و اعتراض است.
وی افزود:تئاتر ملی شرهانی در کنار نمایشنامه ها و متون خوب، صحنه ای که در کنار خیابان و محیط مردمی ایجاد کرد بسیار ارزشمند بود.
مشاور اجرایی معاونت امور هنری وزارت ارشاداسلامی تئاتر را زبان گویای مردم دانست به شرط آنکه در میان مردم باشد و گفت:تا تئاتر در بین مردم نباشد تاثیرگذاری ندارد.
قبادی دانا کار شهدا را بزرگ و ارزشمند دانست و افزود: امروز هنرحماسه شهدا دستمایه شما هنرمندان در تئاتر شرهانی شده است.
وی گفت:نگاه وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رشد تئاتر در غرب کشور و بویژه استان ایلام است و از همه ظرفیت ها در این زمینه استفاده شده و می شود.
وی در پایان پیام سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت ارشاد را قرائت کرد.
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم گفت:استان ایلام نه تنها در تئاتر بلکه در هنرهای هفت گانه در جشنواره های ملی و بین المللی درخشیده است.
عمران خود آموز افزود: این جشنواره معرف فرهنگ ایثار و شهادت و شهیدانی است که از تمامیت ارضی کشور دفاع کردند و امروز هنرمندان بخوبی این فرهنگ را به جامعه معرفی کرده اند.
امام جمعه دهلران با اشاره به تلاش هنرمندان دهلران برای خواستگاه و جایگاه تئاتر شرهانی در کشور گفت:دهلران برغم سوابق 8 سال دفاع مقدس،220 کیلومتر مرز مشترک وظرفیت های نفت و گاز و کشاورزی اما کمتر در رسانه ملی دیده شده و بدانید این شهرستان مرزی از امنیت مرزی پایدار برخوردار است.
سید محسن موسوی خواستار توجه ویژه به بودجه تئاتر خیابانی دهلران و توجه هنرمندان به محتوای بهتر در راستای وصیت نامه شهدا وتوجه به زیرساخت های هنری این شهرستان و پوشش مفید این جشنواره از طریق صدا و سیما و استقرار دبیرخانه ویژه و سالانه جشنواره و تشکیل کمسیون ویژه آسیب شناسی تئاتر شرهانی و فراهم کردن زمینه برای حضور هنرمندان 31 استان کشور در جشنواره شد و افزود:از اقدام هنرمند دهلرانی در نگرفتن جایزه جشنواره فجر و پیام این حرکت و رسیدگی مسئولان و همچنین از کارگردان تنگه ابوقریب بواسطه معرفی ظرفیت های دفاع مقدس شهرستان تقدیر می شود.
جشنواره 11تئاتر خیابانی شرهانی با حضور 11 گروه نمایشی از 10 استان کشور طی روزهای سه شنبه ، چهارشنبه و پنج شنبه با اجرای 33 نمایش خیابانی در دهلران با هم رقابت کردند.
6034/7175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.