جشنواره سراسری بیت و حیران با حضور ٩٠٠ هنرمند موسیقی فولکلور از ٢٧ استان کشور ١٦ اسفند ماه سا‌ل‌جاری در سردشت برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سردشت، نهمین جشنواره سراسری بیت و حیران در دوروز ١٦ و ١٧اسفندماه سالجاری درسالن آمفی تئاتر فرهنگ و ارشاد اسلامی سردشت برگزار خواهد شد و در همین زمینه نزدیک  به ٩٠٠ نفر از هنرمندان از ٢٧ استان کشور در قالب ١٥٥ کارانفرادی در بخش های تک خوانی مقام،بیت،حیران، لاوک،هوره،بند و تک نوازی سازهای اصیل زهی،بادی،کوبه ای براساس موسیقی های منطقه خود و ٥٦ کار گروهی شرکت می کنند                        .                                                                                                 

از مجموع شرکت کنندگان تعداد ۴۰ کار انفرادی و ۱۲ کار گروهی به بخش نهایی جشنواره راه می یابند که در پایان از نفرات و گروههای برتر با اهدای جوایز و لوح و تندیس جشنواره تجلیل خواهد شد.

 این جشنواره با هدف  تقویت، بسط و گسترش فرهنگ غنی موسیقی بومی و فولکلور نواحی مختلف ایران اسلامی، شناسایی و حمایت از استعدادهای جوان موسیقی بومی و محلی، ایجاد فضای رقابتی سالم و تزریق شور و نشاط و تولید آثار فاخر و توجه به ارتقای تدریجی و هرچه بهتر سطح هنر و موسیقی محلی و جلوگیری از فراموشی و نابودی هنرهای اصیل ملی برگزار می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.