به گزارش ایرنا، معروف بسطامی روز دوشنبه در نشست توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ایلام اظهار داشت: انقلاب اسلامی فرهنگ ایثار و شهادت را برای ما به ارمغان آورد و این فرهنگ نگهبان همه اندیشه ها و دستاورد ها است.
وی افزود: ضرورت دارد این فرهنگ به بخشی از فرهنگ عمومی جامعه تبدیل و اثرگذاری فرهنگ ایثار مشروط به تبدیل شدن آن به عنوان بخشی از فرهنگ عمومی باشد.
فرماندار ایلام یادآور شد: نهادهایی همچون آموزش و پرورش و دانشگاه ها می توانند به خوبی در ترویج این فرهنگ تاثیر مثبتی داشته باشند.
بسطامی تاکید کرد: این نهادهای آموزشی می توانند به گونه ای عمل کنند که جریانی ماندگار از فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ایجاد کنند.
وی اضافه کرد: یکی از نیازهای جامعه امروز آشنایی نسل جدید با رشادت های شهداست از این رو مسئولان استانی با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت این موضوع مهم را در راس برنامه های خود قرار دهند.
فرماندار ایلام تاکید کرد: خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران وظیفه ای انسانی و شرعی است بنابراین مسئولان با تقدیر از خانواده های شهدا جایگاه این افراد را ارج بنهند.
بسطامی تصریح کرد: جامعه در قبال این افراد قدردانی خود را به نمایش گذاشته و با همکاری همه دستگاه الگوهای قهرمانان دفاع مقدس را برای نسل جوان معرفی کنند.
وی یادآور شد: همه دستگاه برای گرامیداشت یاد شهدا بر اساس ظرفیت خود در صدد رفع نیازهای آنان باشد.
شهرستان ایلام دارای یک هزار و 300 شهید و 6 هزار جانباز است.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.