طیار فیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دره شهر یکی از مهمترین مناطق مستعد باغداری در استان ایلام است و به همین منظور توسعه باغات در این شهرستان کلید زده شده است.
وی افزود: به منظور جلوگیری از فرسایش خاک و استفاده بهینه از اراضی در سطح 75 هکتار از اراضی شیبدار این شهرستان نهال انجیر استهبان، انگور و پسته غرس می شود.
مدیر جهاد کشاورزی دره شهر یادآور شد: 40 هزار اصـله نهال از نهالستان های استان فارس، کردستان و حوزه داخلی استان ایلام خریـد و به این شهرسـتان حمل شده که طی چندین مرحله در بین باغداران متقاضـی غرس نهال در اراضی شیبدار روستاهای چمژآب، ارمو، دشت چمران، جهانگیرآباد و حوزه سراب بخش مرکزی دره شهر و بخشی از روستاهای حوزه بخش ماژین توزیع و با نظارت کارشناسان باغبانی این مدیریت غرس شده است.
فیلی عنوان کرد: با اجرای این طرح زمینه اشتغالزایی 150 نفر در حوزه باغبانی ایجاد می شود.
مدیر جهاد کشاورزی دره شهر تصریح کرد: فرصت منـاسبی برای توسـعه باغـات و اشـتغالزایی فراهم شده که با حمایت های وزارت جهاد کشاورزی گام مثبتی در این زمینه برداشته خواهد شد.
وی گفت: سطح باغات اراضی شیبدار دره شهر هم اکنون 250 هکتار است و سالانه بیش یک هزار تن انواع میوه از باغ های مثمر ‏این شهرستان برداشت می شود. ‏
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.