به گزارش ایرنا، مجید عسگری روز چهارشنبه در نشست مشترک بررسی مسائل و مشکلات فراروی توسعه شهرستان های دهلران، دره شهر و آبدانان که با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور برگزار شد، اظهار داشت: شرکت ان جی ال یکی از پروژه های مهم و تاثیر گذار در شهرستان دهلران بوده که با 28 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.
وی خواستار تسریع در اجرای پروژه های کلان شهرستان شد و افزود: تامین خوراک پتروشیمی دهلران توسط ان جی ال 3100 تامین می شود لذا این مساله تسریع و تسهیل در روند اجرای پروژه مورد را دوچندان می کند.
فرماندار دهلران با اشاره به اینکه 70 درصد نیروهای بکار گیری شده در پتروشیمی دهلران بومی هستند، گفت: نیاز است این روند نیز در ان جی ال این شهرستان محقق شود.
وی با تاکید بر چهار خطه کردن مسیر دهلران - اندیمشک -مهران، افزود: با توجه به تردد زائران عتبات عالیات از این مسیر و از طرفی بازارچه و مرز چیلات در آینده نزدیک لذا تسریع در عملیات اجرایی از ضروریات است.
عسگری به فعالیت کارخانه سیمان دهلران و تولید روزانه یک هزار تن این محصول اشاره کرد و گفت: حل مشکلات کارخانه از طریق تهاتر مدنظر باشد.
عسگری با اشاره به سوابق این شهرستان مرزی در دفاع مقدس و عقب ماندگی ها بلحاظ سیمای شهری و روستایی نیز تصریح کرد: طبق برنامه 112 قانون برنامه ششم برای جبران عقب ماندگی ناشی از جنگ در این شهرستان مساعدت ویژه شود.
شهرستان مرزی دهلران در 220 کیلومتری ایلام واقع است./6034
7175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.