سیدمحمدتراب میری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای این طرح ها نزدیک به یک میلیارد و 146 میلیون ریال هزینه شده است.
وی افزود: 35 پروژه با اعتبار 971 میلیارد و 313 میلیون ریال در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد که افتتاح این طرح ها موجب اشتغال زایی 2 هزار و 39 نفر و بهره مندی یک هزار و 229 خانوار می شود.
میری یادآور شد: این طرح ها شامل احداث شبکه های آبیاری تحت فشار، شبکه آبیاری و زهکشی، ایستگاه و کانال آبرسانی، ایجاد مجتمع باغات اراضی شیب دار، انبار محصولات کشاورزی، بوجاری، سیلوی ذخیره گندم، پرواربندی بره، برنج کوبی و گاوداری شیری است.
رییس سازمان جهادکشاورزی ایلام تاکید کرد: چهار پروژه شاخص با اعتبار 174 میلیارد و 399 میلیون ریال با اشتغال زایی 430 نفر و بهره مندی 136 خانوار در دهه فجر امسال کلنگ زنی می شود.
میری، کلنگ تجهیز و مرمت ایستگاه دره شهر، پمپاژ خط انتقال و آبیاری اراضی سرچم هلیلان، ایستگاه پمپاژ هزارانی آبدانان و زهکشی کنجانچم در مهران را از جمله طرح های کلنگ زنی در این ایام عنوان کرد.
وی هدف از کلنگ زنی این طرح ها را مدیریت مصرف بهینه آب، توسعه باغات در اراضی، اشتغال پایدار، ارتقاء راندمان آبیاری، تبدیل اراضی دیم به آبی، بهره وری بیشتر آب برشمرد.
به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای 340 هزار هکتار اراضی دیم و آبی و 6 هزار هکتار باغات است.
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.