به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه پنجشنبه در نشست خبری استانداران ادوار ایلام اظهار داشت: اقدامات زیادی در استان ایلام برای بخش های نفت، گاز، پتروشیمی، راه و ... در حال انجام است که بطور قطع در آینده ای نزدیک این استان شاهد شکوفایی اقتصادی می شود.
وی تصریح کرد: اربعین امروز به یک فرصت بزرگ در استان تبدیل شده و برای توسعه زیرساخت های آن در استان ردیف اعتبار تعیین شده و طی سال های گذشته یک هزار و 600 میلیارد ریال فقط در حوزه راه های استان هزینه شده است.
استاندار ایلام با اشاره به اینکه توسعه بازارچه های مرزی استان به طور جدی پیگیری می شود و هم اکنون زیرساخت های مرزی در چنگوله و چیلات ایجاد شده و بطور قطع در آینده از مرز چیلات برای ترانزیت کالا و چیلات برای تردد زوار استفاده می شود.
سلیمانی دشتکی یادآور شد: نفت و گاز پتانسیل بزرگی در ایلام است به همین منظور پروژه های بزرگی در استان مثل فاز دوم پتروشیمی ایلام، پتروشیمی دهلران، ان جی ال دهلران و ... در دست اجراست که اکثر این پروژه ها از نیروهای بومی استفاده می شود.
وی افزود: توسعه کشاورزی ایلام از دیگر اقدامات مهم دولت در استان است، چند طرح بزرگ آبرسانی در بخش کشاورزی در حال اجراست که در آینده میزان اراضی کشاورزی آبی استان به 180 هزار هکتار خواهد رسید.
استاندار ایلام گفت: برای پروژه قطار استان با قول مساعد وزیر راه و شهرسازی تا قبل از عید پروژه ریل قطار استان کلنگ زنی می شود و در کنار این پروژه دیگر پروژه های زیرساختی نظیر اتمام بزرگراه ایلام - مهران نیز انجام می شود.
استاندار ایلام با اشاره به اینکه یک بالگرد اورژانس با 600 میلیارد ریال برای استان خریداری شده است، گفت: بزودی بالگرد هلال احمر به طور دائم در استان مستقر می شود.
وی اظهار داشت: برخی تنگ نظری برای اجرای پروژه ها سد راه توسعه و سرمایه گذاری استان است که نیاز است مردم همکاری کنند و بطور قطع اگر این مهم در استان اجرایی شود هم شاهد اجرای پروژه های بزرگ در استان خواهیم بود و هم اشتغالزایی محقق می شود.
استاندار ایلام با اشاره وجود 20 هزار بیکار در استان، گفت: با چند پروژه بزرگ در استان مشکل بیکاری به راحتی حل می شود پس نیاز است شرایط برای حضور سرمایه گذاران فراهم شود.
سلیمانی دشتکی عنوان کرد: از نظرات مجمع استانداران ادوار برای توسعه استان استفاده می کنیم و در جلسات تخصصی از نظرات و پیشنهادات استانداران سابق برای پیشرفت هر چه بیشتر استان استفبال شده است.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.