آیت قیصربیگی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این روزها تلاش و تکاپوی گسترده ای برای رفع مسائل و مشکلات مردم استان در جریان است گویی نبض دولت در ایلام قوی تر از سایر نقاط کشور می زند.
وی افزود: برگزاری جلسات منظم و فشرده و البته کاربردی در استان، حضور گسترده مسئولان ارشد کشوری در ایلام و رایزنی های گسترده استاندار، نمایندگان و سایر مسئولان استانی در مرکز، تلاش های همه جانبه جهت کامل کردن زیرساخت های اربعین، برگزاری تورهای اشتغالزایی و سرمایه‌گذاری در استان و ... تداعی کننده فضایی پرتحرک و با نشاط در عرصه اجرایی استان است.
قیصربیگی یادآور شد: با وجود ایجاد افقی روشن پیش روی استان، گاهی این تکاپو و جنب وجوش مورد بحث و قضاوت قرار می گیرد و سوالاتی از جمله اینکه نتیجه تلاش ها و رایزنی ها چه می شود، خروجی جلسات و علت ارسال گزارشات و تصاویر مسئولان در دیدارها و رایزنی ها چیست.
وی با بیان اینکه هرچند بالا بودن تعداد جلسات نمی تواند به خودی خود باعث تغییر و تحول مثبت گردد، گفت: اگر همین جلسات بصورت هدفمند و با برنامه ریزی خاص صورت گیرند اساس و زمینه ساز توسعه می شوند.
قیصربیگی تاکید کرد: فراموش نکنیم که جلسات ابزار اصلی تصمیم سازی، تصمیم گیری و برنامه‌ریزی در امورات مختلف هستند و برای داشتن یک برنامه منسجم و درست باید ضمن رعایت و التزام به قوانین بالادستی از مشورت افراد صاحب نظر نیز بهره مند شد که لحاظ کردن این 2 مقوله مهم در کنار هم در همین جلسات اتفاق می افتد.
وی با بیان اینکه جلساتی که این روزها به ریاست استاندار ایلام برگزار می شود دارای ویژگی های خاص و مورد توجه مسئولان ارشد کشوری و استانی قرار گرفته، گفت: در این راستا می توان به نشست های ستاد اقتصاد مقاومتی، کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اشاره کرد.
قیصربیگی یکی از خروجی این جلسات را در 9 ماهه امسال برگزاری 62 جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با 373 مصوبه اعلام کرد و افزود: از این تعداد 289 مصوبه اجرا شده، 71 مصوبه در دست اجرا و 13 مصوبه هم اجرایی نشده است.
به گفته مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام طی این 9 ماه با برگزاری نشست های ستاد تسهیل 289 مانع از سد راه تولید استان برداشته شده و این مصوبات در مجموع منجر به فعال سازی 17 واحد صنعتی، افزایش ظرفیت 38 واحد صنعتی و کشاورزی شده که از طریق تثبیت و راه اندازی واحدهای تولیدی باعث اشتغالزایی 892 نفر نیز شده است.
قیصربیگی گفت: از جمله موضوعات دیگری که این روزها در استان مورد توجه قرار گرفته انتشار تصاویر و کلیپ های مختلف از عملکرد مسئولان استانی است که تلاش و رایزنی های گسترده امروز مسئولان استان و در راس آنها استاندار ایلام نیازمند اطلاع رسانی است.
وی تاکید کرد: تحرک و شتاب بخشی در اطلاع رسانی دولت نشان از تحرک و پویایی در سیستم اجرایی استان دارد و امروز شاهد نتایج مثبت رایزنی های گسترده و مطالبه گری قابل توجه استاندار ایلام و سایر مسئولان استانی در موضوعات مختلف هستیم.
به گفته مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام از جمله این نتایج را موافقت و دستور وزیر راه و شهرسازی برای پیمان سپاری فاز اول اتصال ایلام به شبکه ریلی کشور در قالب طرح راه آهن غرب کشور، دستور و موافقت وزیر راه و شهرسازی در ارتباط با در اختیار گذاشتن زمین به دانشگاه علوم پزشکی استان در محدوده پایانه مرزی مهران برای احداث زیرساخت های سلامت عنوان کرد.
وی اضافه کرد: از دیگر نتایج این رایزنی ها دستور و موافقت وزیر راه و شهرسازی برای اجرای باند اضطراری رفت و برگشت از پل زائر تا پایانه برکت و اجرای طرح جامع و توسعه و جداسازی مسیر پایانه مهران و برکت تا اربعین سال آینده، کمک بلاعوض بنیاد مسکن برای صاحب مسکن نمودن مددجویان استان، پیگیری های شبانه روزی و افزایش بودجه 98 در شاخص های مختلف از جمله سهم 10 برابری بودجه عمرانی نسبت به درآمدهای استان است.
قیصربیگی تاکید کرد: استاندار ایلام نه تنها شخصا پیگیر افزایش بودجه استان بوده بلکه در نشست اقتصاد مقاومتی در خصوص فرصت های باقیمانده به مدیران دستگاه های اجرایی تاکید داشته و پیشنهادات خود را به نمایندگان جهت اصلاح و افزایش بودجه ارائه دهند.
به گفته مدیر کل روابط عمومی استانداری ایلام استاندار بیش از 40 مورد پیشنهاد اصلاحیه بصورت مکتوب برای نمایندگان ارسال و حتی در این رابطه چندین بار با آنان بحث و گفتگو داشته است.
قصیربیگی تصریح کرد: پاسخگویی مسئولان به مردم مشروعیت ماندن آنان بر سر مسئولیت را توجیه می کند و مسیر همدلی و همبستگی را هموار و باعث هم افزایی و خدمت بیشتر می شود.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.