قدرت فیض الهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح ها در بخش های صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی و گردشگری، جهاد کشاوری و چند طرح در حوزه خدماتی و شهرداری است.
وی ادامه داد: بنا به دستور استاندار مجوزهای لازم در بخش های مختلف این طرح ها اخذ و جواز تاسیس آنها صادر شده و کتابچه معرفی آنها برای اطلاع رسانی به سرمایه گذاران در بخش های مختلف نیز تهیه شده است.
مدیرکل امور امور اقتصادی و دارایی ایلام با انتقاد از نبود مشوق های سرمایه گذاری در استان برای سرمایه گذاران گفت: مشوقی که متمایز از سایر استان ها باشد و به صورت ویژه بتوانیم از آن برای جلب نظر سرمایه گذاران استفاده کنیم وجود ندارد که امیدواریم با ایجاد مشوق های لازم برای این استان بتوانیم موفق به جذب سرمایه گذار شویم.
فیض الهی تاکید کرد: استان ایلام در زمینه های مختلف به ویژه نفت و گاز، مرز مهران، اربعین، گردشگری، کشاورزی و صنعت دارای ظرفیت های بالقوه ای است که در راستای به فعلیت رساندن آنها باید تلاش شود.
وی اضافه کرد: همچنین شبکه بانکی باید حمایت خود از سرمایه گذاران را انجام دهد تا با تامین مالی برخی از پروژه ها اجرای آنها مشمول زمان نشود.
مدیرکل امور امور اقتصادی و دارایی ایلام افزود: کارگروه تامین مالی پروژه ها تشکیل شده که به صورت ریز به بررسی طرح ها و نحوه تامین مالی آنها و همچنین بررسی اهلیت سرمایه گذاران می پردازد.
فیض الهی هدف اصلی این کمیته را شناسایی پروژه های اولویت دار توسط دستگاه های اجرایی با روش تامین مالی مشخص برای اجرای آن و همچنین اقدام برای تامین مالی خارجی و اخذ مجوز فاینانس نام برد.
وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری همه دستگاه های متولی بتوان گام های محکمی در راستای اجرای طرح های اولیوت دار استان، ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و توسعه ایلام برداشته شود.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.