به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز سه شنبه در حاشیه نشست سرمایه گذاران بخش خصوصی استان مرکزی در گفت و گو با ایرنا، افزود: شیوه های جدید جذب سرمایه گذار در بخش های مختلف اقتصادی به خصوص معادن باید با جدیت از سوی مسئولان دنبال شود.
وی ادامه داد: ایجاد اشتغال اولویت نخست کشور و استان مرکزی است که مسئولان باید در این راستا به دنبال یافتن راهکارهای خلاقانه باشند.
امام جمعه اراک توضیح داد: برجسته ترین نقطه ضعف زنجیره تولید مواد معدنی، خام فروشی است و می طلبد که مسئولان با ایده پردازی نوین و استفاده از دانش روز این مسئله را ترمیم کنند.
وی اظهار داشت: صنایع و معادن کشور و استان مرکزی برای جلوگیری از خام فروشی به جذب فناوری نو نیاز دارند که این مشکل باید بدون احساس وابستگی به خارج و با همت بلند و برنامه ریزی اصولی مهندسان و تکنسین های داخلی حل شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز شاخصی کلیدی در رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال است.
وی اضافه کرد: ظرفیت های صنعتی ارزشمندی در استان مرکزی وجود دارد که بسیاری از آن ها به دلایل مختلف به تعطیلی کشیده شده اند و باید با مدیریت کارآمد دولتمردان و استفاده از بخش خصوصی در راستای احیای آن ها برنامه ریزی کرد.
آیت الله دری نجف آبادی یادآوری کرد: جمهوری اسلامی ایران به برکت آرمان های والای انقلاب و هدایت های مدبرانه مقام معظم رهبری در شرایط مطلوبی در منطقه به سر می برد که باید با توسعه صنایع و ایجاد اشتغال مولد در بخش صنعت، معدن و کشاورزی در راستای تعالی کشور گام برداشت.
بیش از 2 هزار و 800 واحد صنعتی و 600 معدن در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.