سرهنگ رضا همتی زاده روز جمعه در گفت وگویی خبری در افزود: بروز حوادث رانندگی به سه عامل انسان ، راه و وسیله نقلیه بستگی دارد، که بارندگی با تاثیر گذاری به هر سه عامل موجب افزایش احتمال حوادث رانندگی است.
وی در خصوص عامل انسانی توضیح داد: در زمان بارش نزولات آسمانی رانندگان از وسعت دید کمتری برخوردارند و این امر باعث می شود سرعت عکس العمل به حداقل برسد و این نیز موجب بروز حادثه می شود.
رئیس پلیس راه ایلام افزود: شرایط بارانی باعث کاهش ضریب اصطکاک بین لاستیک خودرو و سطح معابر می شود و در نهایت عملکرد ترمزها از حد مطلوب و استاندارد خارج شده و سوانح را رقم می زند.
وی اضافه کرد: راه هم تحت تاثیر وضعیت بارش ِلغزنده شده و زمینه ایجاد حوادث را فراهم می کند.

وی اضافه کرد : اولین قدم ضروری و عکس العمل در مواجهه با شرایط آب و هوایی با شرایط غیر معمول دیگر ، کاهش سرعت خودرو است ، همیشه سرعت خودرو با شرایط محیطی باید تطبیق داشته باشد.
سرهنگ همتی افزود : در هنگام بارندگی راننده باید تمام حواس و دقت خود را برای کنترل کردن کامل خودرو به کار ببرد چرا که با کاهش دید ، لغزندگی و سایر موارد که در اثر بارندگی حاصل شده است احتمال ایجاد سانحه را چند برابر می کند .
وی ادامه داد: در زمان بارش نزولات آسمان گرفتن فرمان خودرو با یک دست اشتباه بوده و احتمال افزای واژگونی خودرو است در این شرایط راننده برای افزایش توانایی واکنش سریع باید هر دو دست را روی فرمان وسیله نقلیه در حالت ساعت 10:10 قرار دهد.
رئیس پلیس راه استان ایلام با اشاره به تعطیلات پایان هفته و شلوغی محورهای مواصلاتی از رانندگان خواست که قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را مدنظر قرار داده و از ارتکاب تخلفات حادثه ساز خودداری کنند .
6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.