سرهنگ محمدعلی عظیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خرداد سال 97، هفت نفر بر اثر تصادف در جاده های این استان جان خود را از دست دادند در حالیکه تعداد کشته ها در مدت مشابه پارسال 21 نفر بود.
وی اظهار کرد: طی سه ماهه نخست امسال 25 تصادف جاده ای منجر به فوت در سطح جاده های این استان اتفاق افتاد که این در سال 96 به تعداد 26 فقره بود که چهار درصد کاهش دارد.
عظیمی، تعداد تصادف های منجر به جرح در سطح مسیرهای ارتباطی این استان در سه ماه نخست امسال را 303 مورد و در مدت مشابه سال قبل را 300 فقره اعلام کرد و افزود: در سه ماهه اول امسال 397 نفر و در مدت مشابه سال گذشته نیز 407 تن بر اثر تصادف های جاده ای زنجان مصدوم شدند که با کاهش 2 درصدی مواجه است.
وی اظهار کرد: طی مدت یاد شده سال جاری 546 فقره تصادف خسارتی در سطح جاده های زنجان اتفاق افتاد، این تعداد پارسال 404 مورد بود که افزایش 35 درصد را نشان می دهد.
جانشین رئیس پلیس راه استان زنجان، بیشترین علت وقوع تصادف های جاده ای زنجان را با 37 درصد مربوط به توجه نکردن به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی ذکر کرد و گفت: 20 درصد تصادف در جاده های زنجان نیز مربوط به نداشتن توانایی در کنترل وسیله نقلیه به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه است.
عظیمی افزود: سه ماهه نخست امسال 44 نفر و در مدت مشابه سال قبل 40 نفر بر اثر وقوع تصادف های جاده ای در زنجان کشته شدند که 10 درصد رشد دارد.
وی به رانندگان توصیه کرد با توجه به گرم بودن هوا در فصل تابستان در بین ساعات 14 تا 17 ظهر رانندگی نکنند چراکه گرمای هوا باعث خستگی و خواب آلودگی و در نتیجه احتمال وقوع حوادث تلخ و ناگوار می شود.
به گزارش ایرنا، میزان کشته های تصادف های رانندگی جاده ای زنجان طی سال 95 به تعداد 222 نفر و سال 94 نیز 238 نفر بود که هفت درصد در مقایسه با سال 95 کاهش داشت.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.