به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین اله نورکریمی تبار در خطبه نماز جمعه این هفته ایلام اظهار داشت: عدم پایبندی کشورهای غربی به توافق برجام و امتیازهای واگذار شده ایران در این حوزه باید مسئولان را در زمینه تسلیحات دفاعی و موشکی و عدم تسلط دشمن به این بخش هوشیارتر کند.
وی تاکید کرد: دشمن در جبهه های فشار روانی و عملی، تسلط بر فعالیت های موشکی و اقتصادی علیه ایران به شدت در حال توطئه سازی است که باید درایت مسئولان و همراهی مردم این توطئه ها نیز خنثی شود.
کریمی تبار یادآور شد: مسئولان باید در گفتار و رفتار خود به گونه ای عمل نکنند که موجب ایجاد التهاب و تشویش در اذهان عمومی و بسترسازی برای دسیسه چینی دشمنان فراهم شود.
امام جمعه ایلام به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع خانواده های شهدای مدافع حرم اشاره کرد و افزود: دشمن به طور آشکار و نهان امنیت ملی و عمومی کشور را نشانه گرفته و طرح ناکام تابستان داغ با هدف براندازی ایران اسلامی، توطئه خنثی شده ۱۶ آذر و برنامه های اخلال گرانه برای دی ماه از جمله دسایس جهان استکبار بر علیه انقلاب اسلامی است.
وی تاکید کرد: در برابر دشمنان زیاده خواه به جای مذاکره کردن، امتیازدهی و فراهم کردن ناخواسته زمینه تسلط آنها به زیرساخت های هسته ای و دفاعی و اقتصادی کشور باید مقابله مثل کرد تا دشمنان در برابر اراده پولادین نظام جمهوری اسلامی مجبور به عقب نشینی شوند.
خطیب نمازجمعه ایلام اظهار داشت: دشمن از نفوذ ایران اسلامی در منطقه و سطح بین الملل واهمه دارد و تمام تلاش خود برای به بن بست کشاندن اقتدار منطقه ای ایران به کار بسته است.
وی از مسئولان خواست، شرابط اشتغال و کارآفرینی را برای جوانان جویای کار فراهم کنند و یکی از مهمترین دغدغه های مسئولان رسیدگی به معضل بیکاری جوانان باشد.
کریمی تبار مبارزه با گرانی و نظارت بر قیمت اجناس را از دیگر مطالبات به حق مردم خواند و گفت: هم فروشندگان با رعایت انصاف شرایط اقتصادی و معیشتی مردم را در معامله ذرک کنند و هم مسئولان به طور جدی قیمت ها را ساماندهی ببخشند.
وی به مناسبت های پیش رو شامل میلاد مسعود امام حسن عسکری(ع)، روز وحدت حوزه و دانشگاه و روز حمل و نقل اشاره کرد و یادآور شد: وحدت حوزه و دانشگاه از راهبردهای فرهنگی امام راحل برای نزدیکی این دو مکان مقدس علمی فرهنگی بود که همبستگی حوزه و دانشگاه از عوامل موثر پر خنثی سازی توطئه های دشمنان بوده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به روز ملی حمل و نقل اشاره کرد و یادآور شد: کامیون داران در ایام دفاع مقدس نقشی بی بدیل در رساندن آذوقه به مردم و تسلیحات به جبهه ها داشتند و اکنون نیز در جبهه تجارت و اقتصاد در خدمت نظام هستند و که البته این قشر مشکلات عدیده ای دارند و مسئولان باید در تامین نیازها و‌ های گ های آنها جدیت بیشتری داشته باشند.
۷۱۷۲/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.