به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های امروز نماز جمعه ایلام اظهار داشت: آمریکا همواره ملت و کشور ایران را قبل و بعد انقلاب و حتی در زمان رژیم دست نشانده پهلوی مورد اهانت قرار داده ولی با پیروزی انقلاب اسلامی حضور مردم در صحنه و حمایت خودجوش آنها از نظام سرشکستگی آمریکا را به دنبال داشته است.
وی افزود: در روز 13 آبان اخیر حضور اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان در راهپیمایی و خروش انقلابی آنها بیانگر وفاداری و همراهی ملت با آرمان های نظام و مشتی کوبنده بر یاوه گویی های جهان استکبار و سردمداران غرب و حامیان منطقه ای آنها بود.
کریمی تبار تاکید کرد: همواره ملت انقلابی ایران در برهه های مختلف اثبات کرده اند که زیر بار و فشار زیاده خواهی های آمریکا نمی روند و مقابل این حکومت استکباری ایستادگی می کنند و عاملی برای تحقیر آمریکا در سطح بین الملل شده اند.
وی در ادامه به موضوع هجرت امام رضا (ع) از مدینه به خراسان اشاره کرد و گفت: خلیفه عباسی با کوچ اجباری امام رضا(ع) از مدینه به طوس در صدد کاهش محبوبیت امام و مذهب تشیع در بین جامعه مسلمانان آن زمان بود و با پیشنهاد ولایت عهدی به ایشان سعی در مخدوش کردن شخصیت امام را داشت که در این دسیسه با زیرکی و تیزبینی امام رضا(ع) موفق به اجرای نقشه های خود نشد و ارزش جایگاه امام بین مردم گسترش بیشتری یافت.
خطیب نماز جمعه این هفته ایلام با اشاره به پایان یافتن ماه های محرم و صفر و آغاز جشن های ازدواج جوانان افزود: در اسلام هیچ نهادی و امری مقدس تر از ازدواج نیست و مسئولان و خانواده ها باید شرایط ازدواج آسان برای جوانان را فراهم کنند.
وی همچنین با اشاره به موضوع وقف اظهار داشت: وقف یک صدقه جاریه و یادگاری ارزشمند و ماندگار است که حتی بعد از مرگ فرد واقف آثار ارزشمند دنیوی و اخروی آن به قوت خود باقی می ماند و ذخیره ای عظیم برای فردای قیامت فرد است.
کریمی تبار در پایان با تبریک افتخارآفرینی علی هاشمی ورزشکار وزنه بردار ایلامی در مسابقات قهرمانی جهان در کشور ارمنستان گفت: حضور و افتخترآفرینی ورزشکاران ایلامی در رقابت های جهانی و بین المللی مایه مباهات استان ایلام است.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.