علی اصغر کاظمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرحله نخست این طرح شامل ایجاد ستون ها و سقف است که تاکنون بیش از 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی تاکید کرد: برج هنر اسلامی شهر ایلام از نیازهای فرهنگی استان است که با پیگیری این اداره کل و مسئولان استان و همکاری و همراهی وزارت راه و شهرسازی (شرکت باز آفرینی شهری ایران) به مرحله اجرا درآمده است.
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام اضافه کرد: در معماری این پروژه هنری از معماری سنتی ، طرح لاله واژگون (نمادی از منطقه زاگرس نشین ایلام) ، زیگورات (بیانگر پیشینه تاریخی چند هزار ساله تمدن ایلامی) و همچنین در جزئیات و تزئینات از صنایع دستی ایلام الگوبرداری شده است.
کاظمی یادآور شد: این طرح در زمینی به مساحت یک هزار و 600 متر مربع با زیربنای ساختمانی هشت هزار متر مربع در هفت طبقه در حال احداث است.
وی افزود: از قسمت های مهم برج هنر اسلامی ایلام می توان به نگارخانه، کارگاه تجسمی، سالن خلق آثار، بازار غرفه تولیدات فرهنگی هنری، استودیو ضبط، سالن های نمایش و تمرینات، کنفرانس، تئاتر، سینما، اجتماعات و نمازخانه اشاره کرد.
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: برای احداث مرحله نخست این طرح تاکنون بیش از 20 میلیارد ریال هزینه شده و تا تکمیل این قسمت بیش از 30 میلیارد ریال دیگر هزینه خواهد شد و پس از تکمیل این مرحله عملیات اجرایی بخش دوم (دیوارکشی، تاسیسات نازک کاری و .... ) آغاز خواهد شد.
7176/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.