در این مطلب که به قلم فریبا قاسمی نوشته شده، می خوانیم: تراکم ساختمانی بالا، مشکلات بهداشتی، عدم دسترسی آسان به درون بافت، عدم ایستایی، آسیب‌پذیری و معضلات اجتماعی از مشکلات بافت‌های فرسوده است.
در ادامه این مطلب آمده است: به همین منظور اداره کل راه و شهرسازی استان با مطالعه، بررسی و در نهایت تشکیل کارگاه آموزشی بازآفرینی بافت فرسوده و محلات ناکارآمد سعی در حیات بخشی این محدوده از استان را دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان در این باره به ولایت گفت: شهر قزوین با وجود 6 هزار و 400 هکتار مساحت دارای 532 هکتار بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیر‌رسمی است.
مسعود حق‌لطفی افزود: در سال جاری 15 محله در چهار شهر قزوین، الوند، تاکستان و آوج جهت اجرای طرح بازآفرینی محلات فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی در برنامه اجرایی این اداره کل قرار گرفته‌ که در این راستا متناسب با هر محله اقدامات لازم برای جهت طرح، مطالعه و عملیات اجرا در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه توجه به بافت‌های فرسوده و قدیمی و رفع مشکلات از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است؛ تصریح می‌کند: وزارت راه و شهرسازی سازمان‌های زیرمجموعه خود و سایر دستگاه‌های مرتبط را به سمت ساماندهی و بازآفرینی بافت‌های فرسوده و احیای آنها سوق داده است.
نشریه ولایت در این شماره همچنین گفت و گویی با معاون سرمایه گذاری شهرداری قزوین داشته و علیرضا ترابی در این گفت و گو از عدم وحدت رویه در بین مدیران به عنوان تهدیدی مهم در ظرفیت های سرمایه گذاری انتقاد کرده است.
سخنان فاطمه خمسه، رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین مبنی بر اینکه افزایش قیمت لوله، اجرای طرح های آب و خاک را با مشکل مواجه کرده از دیگر عناوین این شماره روزنامه ولایت است.
تیتر اول نشریه ولایت در این شماره به سخنان استاندار در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اختصاص دارد که با اشاره به افزایش 42 درصدی صادرات استان گفته است: با وجود تحریم ها هنور روند صادرات محصولات استان مثبت است.
این نشریه در مطلبی دیگر خبری به نقل از سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی به چاپ رسانده که از طرح لایحه تامین امنیت زنان در مجلس در آینده نزدیک داده است.
روزنامه ولایت به مدیرمسئولی سید عبدالعظیم موسوی و سردبیری محمدحسن سلیمانی روزهای شنبه تا چهارشنبه در قزوین منتشر می شود.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.