علی محمودی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تیم تخصصی متشکل از پزشکان طب فیزیکی، چشم پزشکی و جراحی پلاستیک است که از 30 آبان ماه تا پنج آذر با استقرار در بیمارستان امام خمینی (ره) شهر ایلام به مداوای بیماران اقدام می کنند.
وی افزود: این تیم پزشکی جهادگر را پزشکان معتبر و سطح یک کشور از جمله در چشم پزشکی دکتر نیک اقبال رئیس انجمن چشم پزشکی ایران، در طب فیزیکی دکتر حافظی رئیس سابق انجمن طب فیزیکی کشور و معاون سابق وزارت بهداشت و در جراحی پلاستیک نیز پرفسور عبدالجلیل کلانتر هرمزی رئیس انجمن جراحان پلاستیک کشور در استان ایلام حضور می یابند.
محمودی یادآور شد: گروه‌های تخصصی و فوق تخصصی مؤسسه ملی مرهم در مدت حضور در استان ایلام خدمات رایگان پزشکی شامل جراحی پلاستیک و ترمیمی، ناهنجاری های مادرزادی شکاف کام و لب، شکاف جمجمه، تومور و ناهنجاری های حین تولد سر و صورت طب فیزیکی و توانبخشی و جراحی ستون فقرات، چشم پزشکی و آموزش و ارتقای سلامت را به مردم ایلام ارائه می‌کنند.
وی گفت: در بخش خدمات پزشکی بر اساس پیش بینی ‌های صورت گرفته گروه فوق تخصصی جراحی پلاستیک و ترمیمی 2 هزار و ۴۰۰ نفر را به صورت الکترونیکی و ۶۰۰ بیمار را به صورت حضوری ویزیت می‌کنند و عمل جراحی ۱۶۰ فرد مبتلا به شکاف لب و شکاف کام پیش بینی‌ شده است.
وی اظهار داشت: در این سفر خیرخواهانه پیش بینی شده گروه تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر را ویزیت کرده و بر اساس برآورد صورت گرفته ۱۵۰ نفر خدمات نوار عصب و عضله دریافت کنند و در صورت نیاز بیماران برای درمان تکمیلی به تهران اعزام می شوند.
محمودی افزود: خدمات گروه فوق تخصصی چشم پزشکی مرهم نیز شامل ویزیت حضوری ۳۶۰ نفر خواهد بود و در صورت نیاز عمل جراحی برای بیماران صورت می گیرد.
وی در خصوص خدمات آموزش و ارتقای سلامت نیز گفت: در این سفر کارگاه انگیزشی دانش‌آموزان با حضور و سخنرانی دکتر کلانتر هرمزی برگزار می‌شود و دکتر رحمت‌اله حافظی نیز 2 کارگاه پیشگیری از دیسک کمر برگزار می‌کند.
وی تاکید کرد: در مدت استقرار تیم پزشکی در ایلام کارگاه های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، آموزش خودمراقبتی، مدیریت فناوری، نوآوری و نقش فناوری اطلاعات در سازمان‌های مردم نهاد حوزه سلامت، آموزش و مهارت افزایی بهورزان و مهارت‌های زیست محیطی توسط اساتید مجربو تراز اول کشور برگزار می شود.
محمودی گفت: تیم پزشکان جهادگر در بیست و سومین سفر خیرخواهانه خود به نقاط مختلف کشور برای اولین بار به استان ایلام سفر می کنند و در پایان این برنامه پزشکی مشعل مرهم توسط مدیرشعبه استانی مرهم در خراسان جنوبی ( که میزبان پیشین این تیم بود ) به مدیر شعبه ایلام اهدا می‌شود.
وی افزود: ثبت نام بیماران استان ایلام برای انجام ویزیت الکترونیکی از ۲۱ مهر ماه آغاز شده و افراد حائز شرایط با مراجعه به سایت مرهم به آدرس http://marhamportal.ir/ می‌توانند برای دریافت خدمات این مؤسسه ثبت نام کنند و تاکنون 42 نفر ثبت نام کرده اند.
وی یاداور شد: هم اکنون برای ثبت نام، ویزیت و نوبت دهی سامانه اینترنتی www.marhamportal.ir در دسترس همگان قرار گرفته است و افراد ضمن تکمیل اطلاعات درخواستی حداقل دو عکس از محل ضایعه را در سامانه اینترنتی اعلام شده بارگذاری کنند.
معاون پارلمانی و امور استان های مؤسسه ملی مرهم گفت: افرادی که بیماری و مصدومیت آنان مورد تایید قرار گیرد، در بیمارستان امام خمینی ایلام تحت عمل جراحی کاملاً رایگان قرار خواهند گرفت.
به گزارش ایرنا، موسسه ملی مرهم در سال 89 در قالب تیم پزشکان جهادگر به سرپرستی دکتر کلانترهرمزی شکل گرفت و در سال 95 به صورت رسمی به یک موسسه ملی تبدیل شد و در بیشتر نقاط کشور هم نمایندگی دارد.
مقصد قبلی تیم پزشکان جهادگر موسسه ملی مرهم استان خراسان جنوبی بود که برای یک هزار و 800 نفر از ساکنان این استان ویزیت و 136 مورد عمل جراحی رایگان صورت گرفت.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.